maandag 7 december 2015

Daar zijn we weer ...

Niets veranderlijker dan een mens. Had ik vorig jaar mijn blog afgesloten met de melding dat het de laatste was, nu kriebelt het toch aan alle kanten. Wil ik echt niet terug kunnen lezen over de overwintering die nog komen gaat, ja natuurlijk wil ik terugkijken, het is zo bijzonder om de koude Nederlandse wintermaanden te ontvluchten in het heerlijke Florida.


Omdat ik niet van plan was te bloggen zijn er, behalve onderstaande, geen foto’s onderweg gemaakt, maar lange leve internet afbeeldingen ;-).



Afgelopen zaterdag vertrokken we met United via Chicago naar Orlando. De taxi haalde ons op tijd op en even na achten meldden we ons bij de balie van United. Online inchecken was niet gelukt, we hebben beiden een nieuw paspoort dus ook een nieuwe Esta en dan ben je meestal gewoon aan de beurt.
Het was rustig op de luchthaven, we konden meteen bij de speciaal voor Amerika security wassen neus (heeft u de koffer zelf ingepakt enz.) doorlopen, maar het was wel grappig want de dame die dit uitvoerde was een Engelse uit dezelfde streek als Ray, dat schiep meteen een band en veel vrolijkheid. Het inchecken ging vlekkeloos en 10 minuten later konden we door de algemene security.



Altijd gedoe, laptop, tablet enz uit de tas, riem af, vestje uit enz. enz. Maar ook dat liep gesmeerd en we gingen op ons gemak koffie drinken. Op het moment dat ik mijn portemonnee uit de tas haalde drong het tot me door, mijn laptop, tablet en sjaal lagen nog in het grijze bakje bij de security, die had ik dus stomweg vergeten mee te nemen. Snel naar beneden en bij de luchthaven informatie deed ik buiten adem, als een gestreste kip mijn verhaal. De man was zo vriendelijk en kalmerend, ik wist nog door welke poort we waren gelopen en hij belde meteen. Gelukkig was de bak gevonden, op verzoek beschreef ik merk en kleur en 5 minuten later kwam iemand het brengen. Ik kon de man wel zoenen zo blij was ik.




Het boarden verliep snel, het vliegtuig bleek voor minder dan de helft vol, we hadden E+ en die was nagenoeg leeg. We hadden allebei twee stoelen en het scheelt zoveel als je behoorlijk de ruimte hebt.  De vlucht naar Chicago verliep rustig, over het eten valt niets te melden, behalve een overheerlijk chocolade ijsje!

Bij immigrations was één stel voor ons zodat we heel snel naar de volgende gate konden voor onze vlucht naar Orlando. Die vlucht was echter bommetje vol, er was 1 stoel over en die was tussen ons in, dus ook hier zaten we ruim.
Het vliegtuig zal vol baby’s en kinderen die een wedstrijd hielden wie het hardst kon huilen en schreeuwen. Een tweeling naast onze zat, aan de andere kant van het gangpad, heeft gewonnen, wat een decibellen produceerden die kindertjes.


De auto hebben we gehuurd bij Hertz, zij hadden de beste aanbieding, als je drie maanden een auto huurt let je wel op de kleintjes. Hertz had een auto voor ons klaargezet, een Volkswagen Jetta, nou boeien auto’s ons niet zo, maar een VW in Amerika rijden, nee dat wilden we niet. We kregen verschillende alternatieven aangeboden en konden ook uit de Gold rij kiezen, uiteindelijk werd het een nieuwe Ford Fusion, met veel toeters en bellen. Uitstekende service en fijne medewerkers bij Hertz, zij hebben geen enkele verzekering of iets dergelijks aangeboden, in tegendeel, 'you are all set and good to go'.


Voordat we wegreden stelde Ray zijn stoel in en vervolgens de spiegels, op het moment dat hij de spiegels stelde, ging de zojuist ingestelde stoel een eigen leven leiden, naar achter, omlaag, omhoog en eindigde in de oorspronkelijke positie, we begrepen er werkelijk niets van. Twee medewerkers hebben ernaar gekeken en uiteindelijk bleek dat er ergens een geheugen was geactiveerd van de vorige bestuurder. Lang verhaal kort, bepaalde knopjes moeten we gewoon vanaf blijven, allebei!
Vanaf de luchthaven reden we naar de villa, bij de Walmart maakten we een tussenstop om ontbijtspullen en een grote fles wijn in te slaan want die borrel waren we wel aan toe. Om 23.00 uur reden we Country Creek binnen, we waren precies 24 uur op. We hebben heerlijk geproost en zijn gaan slapen. Maar ja zo’n eerste nacht is meestal niet zo’n succes, Ray sliep redelijk door maar ik was veel te vroeg wakker en ben er uitgegaan en heb de electronica ingesteld.

Vandaag hebben we groot ingeslagen bij de Dollar Tree en Walmart, daar waren we wel even zoet mee. Vanmiddag hebben we heerlijk op de ligbedden in de zon gelegen, dommelend en dromend dat we nog drie maanden hebben!



23 opmerkingen:

Sandra zei

Leuk Sonja dat je toch gaat Bloggen. Ik ga meegenieten op afstand.

Sandra zei

Leuk Sonja dat je toch gaat Bloggen. Ik ga meegenieten op afstand.

Teleton zei

Tuurlijk moet je bloggen. Bloggen moet want bloggen is goed! Vooral als je met een Ford met Zwevende Stoelen door de Country Creek zoeft.....Extra, extra...read all about it....!

Ronald zei

Ik ook zeg altijd dat is mijn laatste blog maar als ik dan weer ben begonnen en al de reacties lees en ook mijn eigen blog eens terug lees dan ben ik blij dat ik het wel gedaan heb.

De reis zit erop, nu lekker 3 maanden genieten van de zon. Heel veel plezier.

Gr. Ronald

Ben zei

Gezellig weer !

Anita zei

Oh gezellig Sonja dat je toch besloten hebt te bloggen. Je schrijft ook zo leuk. Heerlijk dat jullie weer 3 maanden kunnen gaan genieten met z'n tweetjes. Tot volgend jaar.

Anoniem zei

Ook ik ben blij dat je het bloggen toch niet kunt laten. Hoewel iedere keer weer groen van jaloezie lees ik ze met veel plezier. Het is jullie zó gegund en dat maakt het lezen van de blogs zo leuk. Geniet met volle teugen, dan stook ik de kachel alvast op zodat ik de warmte een beetje mee voel bij het lezen van je volgende blog. :)

kimmie zei

Ben blij dat we weer lekker mee kunnen genieten... Heel veel plezier

Unknown zei

Bloggen is altijd goed! We lezen weer gezellig mee, enne...... Welcome Home! Wij vliegen vandaag weer terug naar ons koude kikkerlandje :(.

Marja en Tony zei

Oh zo heerlijk om de verhalen van zo'n lange tijd mee te genieten, een hele goede beslissing!
Ik had het graag willen zien zo'n swingende autostoel, nu nog even goed onthouden op welk knopje je vooral NIET moet drukken Hahaha

Joo zei

Hallo Sonja, wij gaan jullie dan toch ook een beetje volgen. Wie zijn we? Nou, wij zijn Jaap en Silvia en verblijven nog tot zaterdag aan de overkant van de vijver (naast Arjan en Ina). Zwaai maar een keer.
Grtz.

Mariska zei

Wat een zaligheid, 3 maanden genieten, fijn dat je ons toch laat meegenieten via het bloggen. LEKKER!!! ENJOY!!

2theusa/Christa zei

Heerlijk dat je toch een verslag bij gaat houden! Wel lachen met die autostoel, jullie zullen wel gedacht hebben dsg het spookte ;-))

De Moolenschotjes zei

Je kan ons niet gelukkiger maken met een blog.
Heerlijk al die verhalen uit het zonnige Florida.

Esther Sloof zei

Haha, ik zie jullie al tobben in die auto , van die knoppen afblijven! Fijn dat je ins trakteert op een blog, zeker als weer in dat Engelse zeilweer zit. Veel plezier!

Anoniem zei

Hoera toch een blog, al was dat bijna niet gelukt zonder je laptop en tablet. Wat een stress zeg als er achter komt dat dat nig in zo'n grijze bak ligt. Gelukkig is alles goed gekomen en kan ik weer heerlijk meegenieten van jullie lange verblijf. En zo jaloers meteen om te lezen dat jullie in het zonnetje hebben liggen bakken! Enjoy!

Caro zei

Wat een verwennerij, 3 maanden verhalen uit Florida! Fijn dat je toch gaat Blogger, we zijn er erg blij mee. Jullie zullen wel raar o gekeken hebben van die autostoel. Heerlijk dat jullie al lekker in de zon hebben gelegen. Geniet!

Caro zei

Wat een verwennerij, 3 maanden verhalen uit Florida! Fijn dat je toch gaat Blogger, we zijn er erg blij mee. Jullie zullen wel raar o gekeken hebben van die autostoel. Heerlijk dat jullie al lekker in de zon hebben gelegen. Geniet!

Saskia zei

Hey Son, wat een verhaal zeg.....goed dat je blogt. Ik zie je al terug rennen naar security met het hart in de keel!! Maar jullie zijn er en hebben de eerste zonnestralen al gehad. Zzzooooo jaloers hahahaha.
Have Fun!!

Rick, Sunshine State zei

Wat een geluk dat je de spullen op de luchthaven weer terug hebt!!
En nu lekker genieten, we lezen graag mee!!

Yvonne zei

Joepie toch weer een blog bij mijn bakkie koffie s'morgens.
Fijne vakantie.

Cindy zei

Oh wat een heerlijke heenreis zeg, al die ruimte, fantastisch!
En nu lekker genieten, lees lekker mee, er zijn geen Florida blogs momenteel, dus snakte
weer naar eentje, heerlijk!

José zei

Wat leuk dat je toch weer gaat bloggen!