maandag 29 februari 2016

Laatste week Florida en weer naar huis ...

Ineens was de laatste week aangebroken, de kasten en diepvries moeten leeg, geen boodschappen meer doen, restjes opmaken en verder uit uit eten.
We deden hetzelfde als de laatste week vóór ons vertrek naar Florida december.

Maar eerst gaan we op afscheidstoernee.
Natuurlijk Seaworld, het was een warme dag en er zou regen komen, maar die voorspellingen pakken wel eens anders uit, lijkt Nederland wel, dus we vertrokken naar ons favoriete park.

De Sealions en Otter show en de Skytower waren wegens onderhoud gesloten, de Skytower was wel aan het proefdraaien. Na de petshow en een wandeling door het park kwamen we bij One Ocean, de orca's waren zonder training aan het warm draaien en dat was leuk om te zien.
De show was anders dan anders, in het langzame gedeelte ontbrak de 'kiss', op de uitloop lag één orca en stak zijn tong uit naar de trainster.
Behalve de foto voordat de show begon heb ik geen enkele foto gemaakt, wat een opluchting om zo relaxed te kijken. Nu kun je goed de trainers zien en inschatten waar ze uit het water komen.



Daarna naar Blue Horizon en wat een verrassing, de show is bijna weer geheel zoals vroeger, de duikers ontbreken nog maar verder is de show weer in tact. De kabels maakten veel krakende geluiden, nieuwigheid zullen we maar denken. De 'boze mannen' zijn ook weer terug en zij sprongen volkomen synchroon, prachtig!


Het is een fantastische show, vol energie, snelheid, kleur, skills, na afloop ging het publiek uit zijn dak, kippenvel!

De pilotwales springen steeds hoger en ze hebben inmiddels een rol in het naspetteren van het publiek, wat ze heel goed afgaat. De vrolijke dolfijnen zijn altijd een feestje om te zien!












Daarna op naar de pinquins, altijd schattig. We hadden geen zin in die ride, maar je moet toch in diezelfde rij en vlak ervoor is er een aparte deur voor de non-riders. Ik heb gelezen dat ze dat gaan veranderen, een goede beslissing want het is tijdverspilling om in een rij te staan voor een ritje dat je niet gaat maken.






Tja woensdag was er een tornado watch, we hebben hier niets gezien behalve zware regenval maar in de Panhandle is het behoorlijk tekeer gegaan en is er aanzienlijke schade.

We waren bij onze buren uitgenodigd om te eten en het was een erg leuke avond. Suzette had heerlijk gekookt en we hebben lekker gegeten, wat een gastvrije mensen, niets was ze te veel, we werden er verlegen van.

Met onze andere buren zijn we vrijdagavond buiten de deur gaan eten in St. Cloud, een ritje van normaal gesproken 20 minuten, maar de US192 stond al vroeg helemaal vol aan beide kanten. Maakt niet uit, tijd genoeg.
Het was erg gezellig, we hebben het getroffen met de vaste bewoners. Zij bewaren wat spullen van ons tot we in december weer terugkomen, want dat is wel de planning!

Zaterdag was ineens de dag van vertrek aangebroken, rustig naar de luchthaven gereden waar het erg druk was. Zo sneu, Ray had geen TSA pre en op mijn tickets stond dat wel aangevinkt. Erg vrolijk, zonder iets uit te doen of uit de tas te halen, laptop, tablet e.d., was ik zo klaar en wachtte Ray op die er ook snel aankwam. Hij had geen laptop o.i.d. bij zich, dus ook dat was zo gepiept.
Vervolgens kreeg ik spontaan een bloedneus, heel fijn als je moet gaan vliegen. We zijn even rustig gaan zitten en behalve hoofdpijn ging het verder redelijk.

Via Facebook kwam ik erachter dat Marleen een mede Florida ganger bij dezelfde gate zat, we zijn naar elkaar op zoek gegaan en hebben kennis gemaakt, altijd leuk zo'n spontane meeting.

Over de vlucht naar Washington valt niets te vermelden, oh ja toch. Ik zat in het midden tussen twee mannen, wat is het toch met die testosteron bommen, waarom eigenen ze zich gewoon de armleuning toe, ik zat met mijn armen tegen mijn middel gedrukt, voelde de vakantierollen erg goed zitten, totdat ik Ray 'vriendelijk' verzocht om de armleuning te delen, wat hij ook deed, maar die andere knakker bleef stug doorlezen.

Vanuit Washington naar Amsterdam hadden we (voor de kenners) exit row 19 in de 767, dus een zee van ruimte. Voordat we het wisten waren we de plas over.

Zo is een einde gekomen aan drie heerlijke maanden Florida, wat hebben we genoten en wat voelen we ons bevoorrecht.

Tijdens deze vakantie heb ik geen enkele sunset foto gemaakt. In het vliegtuig op International Airport Washinghton Dulles ging de zon onder en kon ik nog snel deze afscheids plaatjes schieten, ik word nu al weemoedig. Let maar niet op de kwaliteit van de foto's, het is de sfeer ...



 


Thuis was alles perfect, de planten doen het prima er stond een mooi boeket rozen allemaal dankzij onze geweldige buren Erna en Hans.

Allemaal bedankt voor het meelezen en je reacties op het blog en Facebook, daar ben ik altijd erg blij mee.

De komende tijd gaan weer velen de plas over en ik verheug met nu al op jullie verhalen, dus laat ze maar komen.

Een geweldig voorjaar en zomer gewenst en graag weer tot de volgende keer!

12 opmerkingen:

Saskia zei

Wat een heerlijk laatste verslag en wat is de tijd omgevlogen......niet meer normaal. Super om te lezen dat december als vertrek weer in de planning zit. Dat doen jullie goed. Succes met de aanpassing in ons koude landje en we zien elkaar gauw!!
Liefs, Saskia

Yvonne en Rob zei

Drie maanden Florida, geweldig toch!! Maar ook die vliegen om dat is dan weer een beetje jammer. Bedankt voor het meelezen en succes met de jetlag en het " gewone leven" ;-)
Groetjes,
Yvonne

Hannie zei

Dat was weer een heerlijke laatste week.
Wat fijn dat jullie zulke aardige buren hebben, die ook nog spullen willen bewaren
Aan zo'n buurman die de armleuning geheel bezet zou ik me ook ergeren.
Bedankt weer voor het bloggen en tot een volgende reis maar weer.

Esther Sloof zei

Och, wat jammer, al weer thuis, het is omgevlogen. Elke zondag als ik wakker werd zocht ik je blog om mee te genieten. Nu gaan we zelf aftellen, maar dat duurt nog even. Sterkte met de jetlag en tot gauw !

Cindy zei

Oh wat zal dat wennen zijn na 3 maanden Florida! Moet nog steeds wennen na mijn weekje hihi.
Maar wat een heerlijke tijd hebben jullie weer gehad. De winter hier was er niet echt (godzijdank...) maar daar is altijd beter dan hier.
Leuk dat Blue Horizons weer zo mooi is, mijn favo show. Ga ook zeker nog een keer naar Orlando puur voor Seaworld. Toch wel een beetje gemist nu.
Bedankt voor de leuke blog elke week en tot de volgende keer! En hopelijk krijgen we een prachtig voorjaar en zomer, mijn favo seizoenen :-)

H(EL)EEN zei

Tjonge jonge wat vliegt de tijd ook weer. Jullie kunnen terug kijken op een prachtige overwintering. Bedankt voor jullie avonturen en blog. Tot de volgende keer en succes met wennen.

José zei

Dat waren weer heerlijke Florida maanden. Veel gezien, geshopt en de nodige optredens meegemaakt en ook heerlijke relax dagen. Al met al weer een vakantie om door een ringetje te halen! Was leuk om jullie via het blog te volgen!

De Moolenschotjes zei

Jeetje Sonja wat zijn deze drie maanden snel omgevlogen.
Toen jullie vertrokken dacht ik nog Oo heerlijk zo lang,en nu ben je alweer thuis!!!
Maar wat hebben jullie genoten.
En bedankt voor het mooie en leuke blog zo zijn wij hier de winter ook een beetje doorgekomen hihi.
Groetjes

Sonja zei

Het is bijna onwerkelijk dat je drie maanden weg geweest bent. Maar wat een geweldige tijd hebben jullie weer gehad. Ook deze laatste week weer goed benut. En zo te horen treffen jullie het zowel met de buren in Nederland als in Florida. Dat is erg prettig. Nu helaas voor jullie weer in het "normale" ritme. Ik zal je wekelijke updates missen. Je gaat er toch iedere week op rekenen, dus mijn dank is weer zeer groot dat je toch weer de moeite hebt genomen. En zover ik begrijp is de volgende reis al in de planning? Heel goed! Tot snel.

Joo zei

Time flies. Het lijkt vorige week dat ik bij jullie op het terras zat. Goed te lezen dat de terugreis verder soepel verlopen is. Nu maar weer zien te wennen hier.
Wij hopen dit jaar ook weer naar🌞 FL te mogen gaan eind november, dus wie weet zien we elkaar dan weer en kunnen we weer zwaaien. 😊
Grtz, Jaap en Silvia.

Anita zei

Wat fijn dat jullie zowel in NL als in Florida zulke goede buren hebben.
Ik heb genoten van je verhalen en vond het heel gezellig om jullie weer gezien en gesproken te hebben. Zo'n weekverslag is toch wel een goed idee, heerlijk relaxed. Balen van je bloedneus op de terugweg maar al met al was het toch een vlotte reis.
Super dat er al nieuwe plannen zijn want waar kun je beter de koude maanden doorbrengen dan in Florida. Liefs Anita

Mariska zei

Wat jammer voor jullie en voor ons dat die zalige 3 maanden erop zitten, het was een waar genot om mee te mogen genieten van zo'n lange tijd in Florida. Het wordt voor ons allemaal afkicken maar ben blij voor jullie dat de plannen voor December al in de maak zijn, eerst gaan wij dan in Augustus nog even zelf genieten. Bedankt voor het bloggen en tot "blogs"