donderdag 3 januari 2013

Gaylord, bijna een date en Blue spring state park

Oudejaarsavond ligt weer achter ons en we hebben genoten van het vuurwerk hier in Creekside. Om 22.00 uur hoorden we wat in de straat en een lieve paps had sterretjes die hij met zijn dochtertjes aanstak. Om middernacht een paar knalletjes, ja het was een dolle boel hier.

Op nieuwjaarsdag ging weer eens de telefoon, geen verzekeringsmaatschappij, geen goede doelen bedel telefoontjes, nee een man aan de andere kant en hij vroeg: “are we still on for tonight…” ik was even still, wist niet wat me overkwam en bedacht dat ik maar even mee moest gaan, “yeah sure, what is the dresscode”, vroeg ik, dom want door deze vraag viel ik meteen door de mand. Dit is Florida en dat is altijd informeel. Nog even gezellig gekeuveld en de man ging vervolgens zijn vriendinnetje bellen.

Hadden we eerder deze week een eenvoudige maar goede en zeer voordelige maaltijd genuttigd bij Sweet Tomatoes, nu gingen we voor het tegenovergestelde, het Gaylord palms, een top hotel met een uitgebreide sunday brunch. Dankzij de tip en goede ervaringen van Ina, togen wij met Lidy en Ton op een zeer koude maar zeer zonnige zondagmiddag naar Gaylord Palms.

gaylord

Een super de luxe hotel, rond een prachtig atrium zijn diverse restaurant gesitueerd, onze brunch was in restaurant Villa de Flora.

restaurant

Een uitermate verzorgd en gevarieerd buffet voor ieder wat wils, het is een absolute aanrader. Naast ons tafeltje had een leuke groep mensen een verlate kerstviering. Er werd veel gelachen en wij hebben meegenoten van de vrolijkheid maar ook van de kadootjes, sommige dames kregen spannende Victoria Secret setjes die zonder schroom uitgebreid werden getoond en waar Ray en Ton ook uitermate geinteresseerd naar keken. 

Gaylords 001

Na een paar koude dagen is het nu heerlijk, de zon doet haar best en zo langzamerhand is het witte wintervelletje aan het kleuren.

Ray wil graag een hengeltje uitgooien maar wordt behoorlijk belemmerd door Alli, tja het blijft uitkijken geblazen. Rond het meer zit geen hek, wel een waarschuwingsbord dat je de alligators niet moet voeren,  ze kunnen dus ongehinderd naar de huizen lopen. Alle villa’s hebben een lanai dus het zal wel zo’n vaart niet lopen maar we zijn toch voorzichtig. Overigens hebben we een prachtig stukje wildlife achter de villa,

DSCN0328

DSCN0329

DSCN0330

Het serieuze shoppen is nog steeds niet begonnen. Een paar dagen geleden reden we langs Burlington en hebben even binnen gekeken. Hmm niet echt een top shop en tot overmaat van ramp liep een vrouw met haar karretje tegen de achterkant van mijn hiel, allemachtig wat deed dat pijn, ik heb zeer unladylike hardop in het Engels gevloekt (hubby is Engels dus ik heb een uitgebreide vocabulaire). Hier zullen ze ons niet snel meer zien.

We vonden het tijd worden voor het Blue Spring State Park, ik heb er veel over gelezen,  hier overwinteren de manatees in het altijd warme water en samen vertrokken we op een zonnige rustige morgen.

Bij de ingang van het park wordt vermeld hoeveel manatees er die dag zijn geteld, het waren er 138! We hebben over de boardwalks gelopen en heel wat van deze prachtige, de meest zachtaardigste dieren ter wereld, gezien. Het fotograferen was lastig vanwege de reflectie op het water.  Het was een plezierig natuurdagje, alhoewel het behoorlijk warm was voor de wandeling.

We hebben erg lekker gelunched bij Appelbee’s, soup and salad, gaan we vast nog eens doen.

Op het blog van Hannie had ik iets gelezen over Magic Shell chocolate. Dat is vloeibare chocolade die je over je ijsje doet, de chocolade wordt snel hard, oh wat is dat lekker.

We zijn inmiddels bijna 3 weken in Florida en volledig gewend. ‘s morgens vroeg wordt de krant (in plastic) op de drive gegooid en eigenlijk moet je dan, zoals je in die series ziet, in negligee die krant gaan halen. Mwah zo Amerikaans ben ik (nog) niet, eerst dat negligee… shoppen!

15 opmerkingen:

Pieter en Petra zei

Ik de mannen groot gelijk dat ze geinteresseerd keken, zou ik ook doen ;-)

Voor wat betreft het fotograferen van de manatee's, voor goede resultaten maak ik gebruik van een polarisatiefilter. En wat zijn het een lieve dieren he, wij zijn van plan om er in september mee te gaan zwemmen. ( Tenminste..... als Petra over dr angst heen is )

Robert-Jan en Yvonne zei

Wat een heerlijke dagen, ik zou er volgens mij ook heel goed aan kunnen wennen ! In Gaylord Palm zelfs ooit een keertje (natuurlijk via priceline) overnacht; wat een geweldig mooi hotel is dat. Toen was het nog gratis parkeren ;-) ! De Victoria setjes toen helaas niet meegekregen ....

Wel jammer trouwens dat je niet in het Nederlands hebt gevloekt, dat had niemand begrepen ;-) !! Ook niet onze winkel, maar goed.

De Magic Shell ben ik HELEMAAL aan verslaafd, lekker over aardbeitjes en vanille-ijs ... HMMMMM !!!!! Daar kan Dairy Queen nog een puntje aan zuigen. Veel plezier weer, en de volgende blog wil ik toch echt wat tasjes van het shoppen zien; alhoewel, jullie hebben nog wel even !

Twinmom1995 zei

Afgelopen zomer zijn we het meer rond gelopen en hebben Alli toen niet kunnen spotten.
Eigenlijk dacht ik dat Alli er mogelijk helemaal niet zat maar ik zie nu toch een mooie foto.
Het leek mij inderdaad ook een eng idee voor de bewoners van de villa's aan het meer maar je heb natuurlijk gelijk wat betreft de lanai's.
Heel veel plezier weer de komende dagen.
Het komt vast nog goed met het shoppen.

Marja en Tony zei

Ik krijg spontaan heimwee bij de foto's van het state park!
Leuk om de super hotels te bekijken, is wel een idee!;)
Zijn het geen boodschappentrolley's, dan zijn het wel karretjes...Auw

Teleton zei

Goed idee van die manatees om hier te overwinteren! Zou ik ook wel wat vinden: lekker een beetje dobberen, dom voor je uitkijken en met je kont naar de toeristen gaan liggen. Wij gaan daarvoor een dagje naar Aquatica.... Wat daar drijft, wordt echter niet met uit-sterven bedreigd, integendeel;-)

Hannie zei

Wat spannend een alligator in je achtertuin. Vervelend dat ook jij een beetje geblesseerd bent geraakt. Leuk dat je een link naar mijn blog hebt gemaakt!

Eric zei

Vergeet de krulspelden in het haar niet als je in negligee de krant van je drive gaat halen. Je wilt tenslotte meetellen daar...

Anoniem zei

Wat een heerlijke dagen hebben jullie weer achter de rug. Weliswaar zonder shopping bags, maar jullie zijn er nog maar "net" dus daar komt vast nog wel verandering in. Wie weet kom je dan toch nog met een spannend negligeetje thuis. Ray zal er geen problemen mee hebben, toch?

Trails zei

Hé, ik heb in het verslag van Ton niets gelezen over het gegluur naar die Victoria Secret setjes...
Dat shoppen komt vast en zeker nog wel. Tijd zat.

Saskia zei

Nou Sonja dat is me het blog wel, lig in een deuk als ik denk aan de rode oortjes van Ray en Ton!! Die negligé is makkelijk op te lossen, Ray zal nu geen bezwaar meer hebben om naar de Mall te gaan hahaha.
Prachtig om weer te zien het State Park, we zijn er afgelopen vakantie geweest en zijn van plan er komende vakantie nog een paar te bezoeken.
Dat vloeken kan ik wel begrijpen, in het Maastrichts gaat dat ook vrij goed en niemand verstaat me dan (hoop ik!!) hahaha.
Geniet er lekker, overigens die chocolade topping moet ik toch eens proberen. Robert Jan heeft het er ook vaak over maar ben het vergeten.

Anoniem zei

Smullen hoor ... in meer dan één opzicht :-) ! Tja the icing on the cake ... zullen we maar zeggen. Léonine

Anita zei

Haha, ben je toch een afspraakje misgelopen, wel lachen dat je op het telefoontje inging.
Zo'n brunch bij Gaylord Palms lijkt me ook wel wat en wat geweldig dat jullie zoveel manatees gespot hebben.
Wij vinden het ook een prachtig park.

Emmy en Erik zei

Wat een heerlijke tijd hebben jullie in Florida en jullie maken ook nog wat mee..... bijna afspraakje...lekker eten.... manatees .... Victoria's secret ... Maar nog geen shopping. Het wordt inderdaad tijd voor wat foto's van shoppingbags.

Aggie zei

Wat een heerlijke tijd hebben jullie weer in Orlando. Het is wel duidelijk dat je helemaal in het ritme zit, jullie doen veel mooie en leuke (rooie oortjes) dingen. Lachen!!
Ga vooral zo door, tot je volgende verslag!

Groetjes van Aggie

Rick, Sunshine State zei

Wat alweer drie weken, en wat hebben jullie het onwijs goed !! Ohw Blue Springs... ik krijg heimwee, overigens het shoppen komt vanzelf goed.. denk ik ;-)