dinsdag 3 februari 2015

Het is mooi geweest …






flamingo sunglassea

De laatste week voor het vertrek naar huis was wat onrustig. We deden een laatste shoppingronde. Natuurlijk stond Seaworld nog op het programma. Daar genoten we zoals altijd van het park en de dieren. Het park was vergeven van de Braziliaanse tieners, maar het lijkt of ze instructie hebben gekregen, ze zijn wat rustiger, dringen niet zo voor en zeggen zelfs ‘excuse me’ als ze op je tenen trappen. 




De shows waren werkelijk bomvol, dat komt de sfeer wel ten goede.


We zijn naar Busch Gardens geweest voor een show van The Diamonds, we hadden er nog nooit van gehoord en wat ons betreft laten we dat zo. Het waren weliswaar professionals die een gelikte show neerzetten, in prachtige diamond schitterende outfits, maar het was té gedateerd. Ze hadden overigens genoeg fans want de zaal brulde mee met songs waar wij nog nooit van hadden gehoord. 


We hebben nog heerlijk door het park gelopen en genoten ...
 


  IMG_0430

Sneller dan verwacht was daar de inpakdag, we vroegen ons werkelijk af hoe alles in de koffers zou passen. We besloten een aantal kledingstukken naar de Salvation Armee te brengen, dat gaf weer wat ruimte. We kregen het voor elkaar en bleven keurig onder het voorgeschreven gewicht.

Vrijdagavond zijn we voor afscheidsdiner gaan eten in The Red Lobster. Dat was op zijn minst een bijzondere ervaring. We werden direct naar een booth gebracht en de menukaarten werden bij ons neergelegd. Normaal gesproken komt dan de waiter/waitress, stelt zich voor en vraagt wat je wilt drinken. Iedereen rende ons voorbij maar niemand vroeg wat. Na een minuut of tien vroegen we een voorbijrennende waitress of iemand ons zou bedienen. Het meisje schrok zichtbaar en vroeg of niemand nog bij ons was geweest. Wij gaven een ontkennend antwoord en zij verontschuldigde zich en nam de bestelling op voor de drankjes en ook meteen voor het eten want we hadden zoveel tijd gehad dat we onze keuze hadden bepaald. De manager kwam aan onze tafel en ook hij verontschuldigde zich voor de vertraging, hij zou persoonlijk voor ons zorgen want dit had nooit mogen gebeuren. Nou prima, ons eten kwam en we keken enigszins verrast naar onze borden, we kregen beiden niet wat we hadden besteld.  De manager liep langs en vroeg of alles naar wens was, nou … we hadden wel vreemde gerechten gekregen. Hij nam beide borden mee en na enige tijd kwam uiteindelijk ons bestelde eten. Wederom met uitputtende verontschuldigingen. We hebben bijna een jaar de tijd om te bedenken of we daar nog gaan eten




Zaterdag hebben we afscheid genomen van Anna en Rudy en in de middag reden we naar de luchthaven voor onze vlucht naar Dublin. Ik had vrijdagavond ingecheckt en was zo blij dat ik twee stoelen, op het rijtje van vier, kon vastleggen achter de bulkhead. Tot onze stomme verbazing was het echter een rijtje van drie stoelen, er stonden 4 nummers boven maar er waren echt 3 seats. Op één van de stoelen zat een jonge moeder met een krijsende baby. Ze zei dat een babymandje aan de bulkhead zou worden bevestigd en die zou tot halverwege de middelste stoel komen en dus nagenoeg op je schoot. We konden gelukkig ruilen en de baby heeft de gehele vlucht gehuild. In Dublin ging de overstap prima en binnen no time waren we in Amsterdam. De taxi was er en vliegensvlug waren we thuis.
We kunnen terugkijken op drie heerlijke maanden, we genoten van de zon, de parken, gezellig gezelschap en alles was het heerlijke Florida te bieden heeft. We voelen ons bevoorrecht om zo lang daar te verblijven, de tijd is voorbij gevlogen.

Ik wil jullie bedanken voor het meelezen, de leuke reacties op het blog of Facebook. Dit was mijn laatste reisverslag, ik heb er altijd veel plezier aan beleefd om de belevenissen op te schrijven en ik lees ze ook regelmatig terug. Maar ik ga er nu mee stoppen, drie maanden Florida is toch anders dan drie weken. Alles is al eens beschreven, soms doen we gewoon helemaal niets en dan valt er weinig te vertellen.

Nu is het tijd om te gaan genieten van jullie reisverslagen, ik wens iedereen een fijne februari-, voorjaars-, zomer-, herst- of kerstvakantie, geniet ervan!

21 opmerkingen:

kimmie zei

heerlijke drie maanden en wat leuk om jullie daar te ontmoeten. Bedankt dat we mee mochten lezen en nu weer aftellen naar de volgende

Rick, Sunshine State zei

Hoe lekker is dat dan ... drie maanden in Florida, ohw dat wil ik ook wel :-)

Bedankt voor de updates, was leuk om mee te reizen!!

Pieter en Petra zei

Jullie kunnen zeker terugkijken op drie heerlijke maanden, wat hebben jullie daar weer heerlijk genoten. Dankzij jouw reisverslagen konden we ook lekker meegenieten en het is iedere keer weer een feest om ze te lezen. Jammer dat jij geen nieuwe verslagen gaat maken.....

Leuk om te lezen dat ook jij regelmatig je eigen verslagen terugleest, ikzelf doe dat met mijn eigen verslagen ook, en betrap me erop dat ik dat toch wel heel erg vaak doe.

Nogmaals bedankt voor je mooie verslagen en we zullen elkaar ongetwijfeld nog wel tegenkomen in onze 'local mall' ;-)

Groetjes,
Pieter & Petra

Cindy zei

Heerlijk hoor, 3 maanden kunnen genieten van het mooie Florida, dat is zeker een voorrecht! Jammer dat je stopt met verslagen, maar begrijpelijk. Bedankt voor deze keer nog, was leuk om mee te lezen.
Jullie mogen even afkicken tijdens het lezen van mijn verslag komende week ;-)

Marja en Tony zei

Wat heerlijk om te overwinteren in het heerlijke Florida, en wat hebben jullie het heerlijk gehad zeg, wel af en toe wat fris maar over het algemeen heerlijke temperaturen :)
Jammer hoor geen blog meer, maar inderdaad, je weet bij twee/drie weken al bijna niet wat je moet schrijven, laat staan drie maanden, wat een luxe probleem :)
Hopelijk blijf ik via andere kanalen nog wel een beetje op de hoogte Hahaha

José zei

Jeetje,wat is de tijd omgevlogen. Was erg leuk om je verslagen te lezen en een beetje mee te genieten!

Elstars zei

Wat een heerlijke tijd hebben jullie gehad. Het zal wel weer even wennen zijn. Gelukkig zijn jullie weer goed thuisgekomen. Bedankt voor het leuke verslag en het mogen meelezen!

Esther Sloof zei

Heerlijk 3 maanden Florida, volop genieten!
Bedankt dat we telkens mochten meelezen, maar begrijpelijk dat het ophoudt op den duur!
Hopelijk zien we op FB nog af en toe wat verschijnen.
Gr Esther

Renee de Korte zei

Wat moet dat toch heerlijk zijn om 3 maanden in Florida te vertoeven ik ben blij, dat ik mee heb mogen lezen met jullie belevenissen! Bedankt daarvoor!

Ben zei

Dank voor de verslagen. We praten een dezer dagen/weken/maanden wel een keer bij.

H(EL)EEN zei

En wat waren dat heerlijke 3 maand. Terugkijkend ging het best wel snel. Leuk om jullie te ontmoeten en wellicht tot snel

Saskia zei

Hey Sonja, nogmaals welkom thuis en bedankt dat we die 3 heerlijke maanden mee mochten beleven. Ik zou zeggen begin maar lekker weer met aftellen, de tijd gaat razend snel hahahaha.
Gr. Saskia

Anoniem zei

En dan opeens ben je weer terug in het koude Nederland. Wat een ontzettend mooie tijd hebben jullie gehad de afgelopen drie maanden. Het zal wel weer even wennen zijn. Dank je wel dat ik weer mocht meegenieten van je verhalen. Jammer dat het de laatste keer was. Alhoewel zeg nooit nooit........

Twinmom1995 zei

Door het lezen van jullie verhalen lijkt het ons ook wel wat om, zodra we met pensioen zijn, een paar maanden te gaan. Jammer dat je stopt met de reisverslagen maar ik begrijp het wel, zelf ben ik er afgelopen zomer mee gestopt. Vooral voor jezelf jammer omdat je niets meer kan terug lezen maar dan heb je altijd de foto's nog.
Bedankt voor al die verslagen de afgelopen jaren.

Anita zei

Wat een heerlijke tijd hebben jullie gehad en fijn dat er al nieuwe plannen zijn om weer te overwinteren. Ik heb genoten van je verslagen en vond het zo leuk om je nu eens in het "echt" te ontmoeten. Tot op FB en groetjes aan Ray.

De Moolenschotjes zei

Ja voor je gaat denk je heerlijk 3 maanden ,maar helaas nu alweer voorbij.
Jeetje wat gaat dat snel.
Maar jullie hebben heelijk genoten,en ja ik snap het dat je klaar bent met bloggen
Maar jammer voor ons altijd lekker om hier in ons koude kikkerlandje de heerlijke blogs over florida te lezen.
Groetjes

Anoniem zei

Bedankt voor t mee laten genieten! Ik vond t geweldig om te mogen lezen! Jammer dat je er mee stopt maar wel te begrijpen hoor! Nu maar weer aftellen! Groetjes Emily

2theusa/Christa zei

Dank voor het meelezen met jullie Florida belevenissen. Met veel plezier hebben we meegelezen en foto's gekeken. het is als Florida liefhebber wel heerlijk om al die fijne plaatjes in de winter voorbij te zien komen. Ik snap best dat je gaat stoppen met het schrijven van een verslag. Hoe leuk het ook is, het is toch ook een verplichting en vrij tijdrovend, voor mij dan ;-). Ben zelf ook aan het twijfelen of ik weer een verslag ga maken...wij gaan over 2,5 maand, heb dus nog even de tijd om erover na te denken.
Heel erg bedankt voor alles wat je met ons gedeeld hebt, groet Christa

Hannie zei

Je hebt je jetlag inmiddels achter de rug denk ik en bemt weer gewend in NL. Gelukkig als snel weer een tripje in het verschiet. Jammer dat ook jij stopt met bloggen. Het kost idd wel wat tijd. Maar het is altijd wel leuk om terug te lezen want je vergeet toch altijd snel wat je nou allemaal precies doet op een dag. Ik wel tenminste.

Aggie zei

Bedankt Sonja voor het mogen meelezen van jullie heerlijke tijd in Florida. Jammer dat dit je laatste blog is, maar ik kan me er iets bij voorstellen. Ik heb weer genoten van je blog. Tot nog eens zullen we dan maar zeggen!
Liefs van Aggie

Mariska zei

Bedankt voor het mee laten genieten van de 3 maanden, kan mij voorstellen dat voor zo'n tijd een blog te veel wordt, maar nogmaals bedankt. ENJOY! Mariska