zondag 25 januari 2015

Nog even genieten …

palmboom

Deze week zijn we down memory lane gegaan. In Busch Gardens was een optreden van Herman’s Hermits starring Peter Noon. Peter heeft het geluk dat hij zijn goede stem en zijn jongensachtig uiterlijk heeft behouden. Tel daarbij zijn entertainment kwaliteiten op en je hebt een top show doorspekt met Britse humor. We hebben genoten en meegebruld met de hits van weleer en zijn perfecte imitatie van Johnny Cash’s Ring of Fire.\

IMG_0345

Busch Gardens heeft zijn annual passhouders verrast en met een 10 bucks voucher, te besteden bij de restaurants of giftshops. Dat is attent om iets extra’s voor hun trouwe klanten te doen. We hebben het meteen verbrast en lekker gelunched.

IMG_0361 IMG_0362

Ook hebben we weer eens rondgekeken in Disney Springs, een paar schuttingen zijn verdwenen en het wordt een mooi amusementsgebied. Wat zal het fijn zijn als dat klaar is en het slalommen tussen de schuttingen voorbij is.

IMG_0366 IMG_0367

Deze week was het ladiesday, Anna en ik hebben een fijne dag in Seaworld doorgebracht, ondertussen bijpraten, kletsen, plannen maken en nog meer praten. We hebben ons bijzonder goed geamuseerd batting-eyelashes!

seaworld seaworld2

In de Floridamall liep ik toch zomaar tegen een erg leuke driekwart jeans aan, hij paste als gegoten en de prijs was, ondanks die akelige dollar koers, een lachertje. Tot mijn verbazing zaten in beide achterzakken zo’n 20 afgeknipte prijskaartjes en labels. Bij de kassa wees ik de medewerkster daarop, ze zuchtte heel diep en zei dat ze nu tenminste wisten wat ze moesten afschrijven. Misschien wordt het tijd voor een betere beveiliging, de labeltjes worden gewoon uit de kledingstukken geknipt en men loopt zo de winkel uit.

Aquatica is de ontdekking van deze vakantie, we vinden het heerlijk om op de zonnebedden in het witte zand te bakken, zwemmen, lezen en luieren.

Enzo, de Italiaanse kapper heeft deze week herstelwerkzaamheden aan mijn volledig ‘verknipte’ kapsel uitgevoerd, het zit weer prima, had ik eerder moeten doen. Wat een gezellige kwebbel is deze professional. Ik heb hem beloofd nooit meer vreemd te gaan.

Afgelopen dinsdag week was de lancering van de Atlas V rocket, we zagen hem rond 8 uur ‘s avonds door de lucht gaan, het was een grote en had zelfs een lange ‘vuurstaart’, het was erg goed te zien. Foto’s helaas mislukt, what’s new. Dit was overigens de tweede rocket die we in de afgelopen drie maanden zagen, heel bijzonder om hier getuige van te zijn.

Vanmorgen was ik erg vroeg in de Walmart voor een vergeten boodschap. Tot mijn stomme verbazing stonden zo’n 20 medewerk(st)ers in het pad voor de kassa in een halve kring rond, waarschijnlijk, de storemanager. Een kleine pittige tante hield werkoverleg, eenzijdig dat wel, zij sprak en de medewerk(st)ers luisterden. De paden moesten beter schoon, het vak huppeldepup was niet goed bijgevuld en zo ging ze nog even door. Ze eindigde met: we have a W, we have an A, we have a L enz. enz. WE ARE WALMART werd er gebruld. Bijzondere vorm van werkoverleg, die eindigde in een yell!

Zo is bijna een einde gekomen aan drie maanden Florida, we gaan onze laatste week in. We genieten volop en voelen ons bevoorrecht om zolang hier te kunnen zijn. Zo langzamerhand begin ik aan het dagelijkse leven in Nederland denken. Het is hier geweldig maar als Albert Heijn en Marks & Spencers hier gevestigd waren, zou het perfect zijn. Kalfsfilet met uitjes, heerlijke kazen, niet zoet bruin knapperig volkoren brood van de warme bakker, de verfijnde zalm van Marks, de mooie groente- en fruitafdelingen enz. yummie, dat is iets om naar uit te kijken.

De temperaturen zijn deze week wat gematigd maar het is droog, strakblauw met een heerlijke zonnetje. We komen de week wel door! grin

strand

19 opmerkingen:

Hannie zei

Jammer dat het er weer op zit en jammer dat we elkaar net missen. Net als in Nov. trouwens.
Geniet van jullie laatste week. Hoop dat het nog wat warmer wordt zodat je nog een keer naar Aquatica kunt.

H(EL)EEN zei

Wow iemand die naar Nederland verlangt. Ach begrijp het gevoel wel. Lekkere tijd gehad en nog 1 week volop genieten van al het moois.

De Biegjes zei

Wat heb je weer jaloersmakend geschreven Sonja ;). Heb je een foto van the new and improved you? Ik snap niet waarom je terug wilt, het is hier steenkoud! Veel plezier nog dit laatste weekje en de groetjes uit the freezing Netherlands!

Ronald zei

Wat is dat snel gegaan. Maar gelukkig nog een volle week om van te genieten. Ik ga op het werk ook zo'n werkoverleg houden, kijken of het aankomt op mijn ploeg.

Gr. Ronald

José zei

Jeetje wat vliegt de tijd. Komt mij erg bekend voor al die prijskaartjes in die jaszak, bij mij in de winkel vinden we ze vaak in vazen etc. ze lopen met nagelschaartjes in hun hand en knippen zo ook de ingenaaide beveillingslabels eraf en jatten maar. Leuk dat optreden in Bush Gardens was wel genieten zeker! Wens jullie nog een heerlijke laatste week met veel zon!

kimmie zei

wat gaat dat weer snel maar ook deze week met volle tegen genoten als ik het zo lees.
Geniet nog dubbel van de laatste

Ben zei

Time flies ......... Heb je stoepje vast sneeuwvrij gemaakt :-)

Anoniem zei

Weer zo'n heerlijke week. Het houdt niet op. O ja, toch wel, de laatste week is ingegaan. En het kan niet anders dan dat jullie deze laatste week ook nog heerlijk gaan genieten. Grappig om te lezen dat je toch wel een beetje verlangend uitkijkt naar wat Nederlandse winkels. Best wel logisch na zo'n lange tijd. Misschien kun je de yel bij jullie plaatselijke AH introduceren. Maar voorlopig nog een week te gaan. Haal alles er nog uit wat er uit te halen valt!

Rick, Sunshine State zei

Weer een heerlijke week, ik wil eigenlijk nooit naar huis. Publix voldoet :-)

Haal er nog alles uit, je hebt nog een hele week. Hoe lekker is dat dan :-)

Marja en Tony zei

Wat zou het toch heerlijk zijn als je er gewoon een half jaar zou kunnen zijn, en dan net de hete periode omruilen voor een half jaar zalm en groenten Hahahaha
Geweldig dat je haar weer goed zit, je 2 raketten hebt zien opstijgen, je als een meisje hebt kunnen gedragen in een waterpark en hebt kunnen swingen en zingen met een man met een jaloersmakende bos haar!
Geniet van je laatste week en zitten er toevallig in al die plannen alweer ideeën richting eind van dit jaar???

Pieter en Petra zei

Zo'n dagellijks kort werkoverleg in een kring houden wij ook sinds een kleine 2 jaar, het werkt echt perfect en ik kan alle managers aanraden om dit ook in te voeren. De yell houden wij achterwege alhoewel als ik hem heb geleid nog wel eens wil eindigen met " Let's play ball !!! " en daarna in m handen klap....

Geniet nog maar eventjes lekker van je laatste weekje in The Sunshine State en ik hoop je gauw weer eens te ontmoeten in onze 'local mall' ;-)

Cindy zei

Haha, dat werkoverleg, heel bijzonder :-)
En ja, jullie zijn echt bevoorrecht om 3 maanden in Florida te kunnen verblijven, hoe heerlijk! Maar snap dat je ook wel zin hebt in dingen van thuis. Heb dat zelf na een week al... Heerlijke week hebben jullie weer achter de rug. Geniet nog even van de laatste week!

Saskia zei

Hihi kijk Sonja....Marks' & Spencer snap ik maar Appie hahaha, met zo'n heerlijke winkels als Walmart met gemotiveerd personeel begrijp ik nu!! Wat gaat de tijd toch snel, niet meer normaal dat de laatste week ingaat. Hier zitten we in de sneeuw dus geniet nog even van de fijne temperatuur en drijf nog een keer rond in Aquatica. Have Fun en alvast een goede reis terug. Het laatste verslag zien we wel nog graag komen hoor.....

Anita zei

Oh die palmboomfoto met die blauwe lucht, jaloersmakend. Wat een leuke week hebben jullie weer beleefd. Geniet nog met volle teugen van jullie laatste weekje. Het is hier saai en koud hoor maar ik kan me voorstellen dat je wel weer verlangd naar lekker brood en beleg en kaasjes. Veel plezier.

Anoniem zei

Wat vliegt de tijd toch!! Geniet er nog maar even van! Groetjes Emily

2theusa/Christa zei

Grappig dat werkoverleg in de Walmart. Toch een leuk weetje erbij! heerlijke week hebben jullie weer achter de rug. Geniet maar lekker van jullie laatste week, toch ook fijn om weer uit te zien naar Nederland, dat is tenslotte de realiteit. ik kan mij best voorstellen dat je op een gegeven moment ook weer naar ons brood en onze kaas verlangd. En misschien ook wel weer naar de vrienden en familie hier.

Mariska zei

Nog maar even volop genieten van de laatste daagjes, maar dan hebben jullie er ook een geweldige tijd opzitten. ENJOY

De Moolenschotjes zei

Zo weer een heerlijke week gehad.
En fijn dat je haar weer naar je zin is geknipt.
En ik snap het dat jullie dol zijn op aquatica heerlijk als wij hier in de sneeuw jullie belevenissen daar in de zon lezen.
Geniet ze nog lekker de laatste week

Unknown zei

Vind nu pas je blog…na bijna 3 maanden…maar heb me meteen aangemeld!
Heerlijk om zo lang in Florida te zijn, dat is een grote wens van ons.
Zo te lezen vermaken jullie je prima.
Geniet nog maar van de laatste week want voordat je het weet heb je weer heimwee...