zaterdag 14 april 2012

Texas, the lone star state

Woensdag 18 april vertrekken Léonine en ik weer voor onze gezamenlijk voorjaars vakantie. Na lang zoeken, hebben we de keuze laten vallen op het - als vakantiebestemming - relatief onbekende Texas.

Texas

De zoektocht naar de tickets was lastig, aanvankelijk wilden we starten en eindigen in Houston, maar we konden geen ticket onder de 900 euro vinden. We hebben onze zoektocht verlegd naar Dallas v.v. en daar vonden we tickets voor de mooie prijs van net iets boven de 500,— euro. Groot was onze verbazig toen bleek dat we op Houston (!) vlogen en daar  overstappen naar Dallas. We vliegen heen met United en terug met Lufthansa.

Texas is de op één na grootste staat van Amerika (Alaska is de grootste)en alles is er groot. Grote mannen dragen grote hoeden, rijden in grote (vracht)wagens, eten grote biefstukken en praten over grote geldsommen van grote ranches of grote olievelden.*

Ook de afstanden zijn groot zodat we vooraf goed moesten nadenken over de route, wat willen we zien maar ook waar kun je luieren, shoppen en alle dingen waar we altijd zoveel plezier aan beleven.

Dallas

Dallas

We beginnen in Dallas, we bezoeken o.a. de exhibition over President J.F. Kennedy die in Dallas werd vermoord. Mogelijk rijden we naar de Southfork ranch, waar jaren geleden de beroemde TV serie werd opgenomen. 

Vervolgens bezoeken we Austin, de hoofdstad van Texas en Live musical capitol of the world.

Austin

Hierna reizen we door naar San Antonio, hier heeft de beroemde battle of the Alamo plaatsgevonden.

San Antonio

Na San Antonio rijden we naar Corpus Christi aan de Golf van Mexico. In de haven ligt de USS Lexington, museum on the Bay.

Corpus Christi

Vervolgens via de kustweg naar Galveston.

Galveston

Hier blijven we wat langer en deze plaats is ook de uitvalsbasis voor Houston.

Houston is een mooie, moderne en bruisende stad waar veel te zien en te doen is. The health museum, Space center Houston, Moody gardens enz. Opmerkelijk: de burgemeester van Houston, Annise Parker, is openlijk gay, haar overwinning in 2009 was een ware revolutie in het conservatieve Texas.

Houston

Na 16 dagen verlaten we Houston/Galveston en reizen we terug naar  Dallas voor de terugreis naar Nederland. 

We kijken erg uit naar deze rondreis en zullen proberen regelmatig updates te plaatsen. We hopen dat je zin hebt om mee te lezen!

*vrij naar Nelles guide USA

Alle foto’s van internet

22 opmerkingen:

Anita zei

Wat een supervooruitzicht voor jullie twee. Neem vooral grote koffers mee voor al het shoppen. Jullie hebben toch wel een grote auto gehuurd?
Alvast een hele goede reis gewenst en ik kijk er naar uit jullie verslag te lezen over dit "ongewone" deel van Amerika.
Veel plezier
Anita

Trails zei

Have fun y'all.
Groetjes,
Renée en Jacky

Aggie zei

Geweldige route, hier krijg je zeker geen spijt van...en inderdaad, alles is BIG!!

Enjoy!!

groetjes van Aggie

Ben zei

Geloof het niet, maar bij deze expositie heb ik destijds een traantje gelaten ....... Zeer imponerend. Later overkwam me dat nog een keer, de gevangenis op Duivelseiland van Mandela. Gek he, normaal ben ik vrij hard.

H(EL)EEN zei

Wat een geweldige route hebben jullie zeg. Texas lijkt me ook geweldig maar ja die Orlando verslaving...

Rolandino zei

Voor mijn gevoel ben je pas net terug uit Florida, en nu alweer naar Texas? ;-) Ik word er jaloers van.

Veel plezier de komende 2 weken!

Ben zei

Trouwens,hadden jullie niet gewoon Dallas kunnen boeken en in Houston uit kunnen stappen ?

Cindy zei

Wat een geweldige plannen! Heel veel plezier en geniet ervan!

Teleton zei

Geweldige reis en zoveel te zien! Wij lezen geaag weer mee! Goeie reis en veel plezier samen.

Robert-Jan en Yvonne zei

Ziet er geweldig uit, dames !! Ik ga weer graag meelezen uiteraard. En waar ik over mee kan praten; de steaks zijn daar inderdaad GROOT !

Anoniem zei

Oooooh dat ziet er geweldig uit. Wij zijn bij de ranch geweest waar Dallas iw opgenomen. erg leuk om te zien en de rondleiding te hebben. Als je tijd hebt......doen!!!!
Gr agnes

Twinmom1995 zei

Dat is nog eens een lekker vooruitzicht!
Wij lezen ook weer graag mee. Er leuk om ook eens van een heel andere staat iets te zien.

2theusa/Christa zei

Het lijkt mij een super leuke route. Ik ben heel benieuwd... Ik lees weer heel graag mee. Alvast een goede reis gewenst.
Groetjes Christa

ina snoeij zei

Leuke route, we gaan jullie volgen ! Goede reis .

Alfons, Mirijam en Manon zei

Lijkt me een geweldige reis! We hebben nog een kennis in Corpus Christi, Captain Todd Tonkin. Hij werkt voor Neptune Charters, niet ver van de USS Lexington.Ik zal zeggen dat jullie er aan komen :) Drop in to say hi! Heel veel plezier alvast.

Saskia zei

En of ik ga meelezen!! Dat lijkt me een prachtige reis.
Have Fun en tot gauw!!
Saskia

Anoniem zei

Oh dames dat beloofd weer een zeer indrukwekkende reis te worden. Ik hoop van harte dat er regelmatig een udate wordt geplaatst want ik ben heel benieuwd naar jullie belevenissen.

Martin, Richard, Linda en Lisa zei

We lezen graag mee en zullen gaan genieten van jullie belevenissen.

pumi1000 zei

Leuk voor ons dat we weer mee kunnen lezen. Have FUN !!!!

Unknown zei

Kom maar op we wachten hier op jullie
Have Fun!!!!

Laetitia zei

Goede reis en een hele fijne vakantie. Wij zullen jullie volgen.

Ron en Laetitia

Rick, Sunshine State zei

Sjonge dat ziet er te gek uit, we gaan zekers meelezen hoor !!