dinsdag 15 mei 2012

Fiesta in San Antonio

Na een prima nachtrust en een heerlijk uitgebreid Amerikaans ontbijtbuffet zijn we op deze stralende dag met uitstekende temperturen, downtown San Antonio vertrokken. De auto geparkeerd en als eerste een wandeling gemaakt over de beroemde Riverwalk. Wat is dat mooi, wat een plaatje.

Riverwalk

Riverwalk San Antonio

P4220001

Riverwalk2

Na de wandeling en een simpele lunch hebben we ons in het ‘feestgewoel gestort’.

In San Antonio houden ze wel van van een feestje, in het voorjaar vieren ze gedurende 10 dagen Fiesta!

Het is een voorjaarsfeest dat dateert uit de 19e eeuw ter ere van de Slag om de Alamo en San Jacinto.

Dit zegt Wikipedia:

"Fiesta San Antonio" (or simply "Fiesta") is an annual spring festival held in San Antonio, Texas with origins dating to the late 19th century. The festival began as a single event to honor the memory of the battles of The Alamo and San Jacinto.

Fiesta is the city's biggest festival, with an economic impact of $284 million for the Alamo City. More than three million people take part in Fiesta. They can choose from more than 100 events that take place all over the city and beyond.

Meer dan 100 events kun je bezoeken (of aan deelnemen) het is een ware happening en lucky us, we waren er even bij!  Hieronder een You Tube impressie van Fiesta 2012.

Fiesta San Antonio 2012

We hebben rustig over de feestterreinen gewandeld, geluisterd naar muziek, gekeken naar dansuitvoeringen van de kleintjes tot aan de tieners, kermisachtige attracties bekeken, eten en drinken niet genomen, het was geweldig. 

Na deze gezellige dag zijn we teruggereden naar het hotel. In de directe omgeving zitten (op loopafstand) een paar restaurants en we hadden een Thais restaurant gezien en daar hadden we wel zin in.

We hebben supergezellig heerlijk gegeten en moe maar voldaan slenterden we terug naar het hotel. Op ons gemak namen we een lekker wijntje en hebben op de ‘dumbo stand’ nog even TV gekeken.  

De volgende ochtend werd ik in de auto min of meer wakker, LĂ©onine reed en ik vroeg haar verbaasd, “wat gaan we doen”, ze keek me onderzoekend aan en zei: “we gaan even naar het ziekenhuis”….

7 opmerkingen:

Els Lindhout zei

Getsie...is dit nu een recent verslag of het verslag wat nog zou komen over de laatste reis?
Ik hoop dat het goed gaat me je!

Marja en Tony zei

De foto's zijn schitterend, ik kan me goed voorstellen dat je nog eens terug wil!
Je boft maar met zo'n "moordwijf" als vriendin;)

Teleton zei

Maak het niet te gek he, Sonja..met die cliff hangers!

Karla zei

Jakkie....ik krijg er kippenvel van. Ik hoop wel dat alles goed gaat.

Saskia zei

Bah....je maakt het wel spannend hoor!! Gelukkig ben je het blog van de reis aan het afmaken dus weet ik dat het goed met je gaat.

Patrice zei

Nou ben ik iemand die altijd het positieve van iets wil inzien, dus wilde ik eigenlijk op je stukje van gisteren als volgt reageren; " het voordeel van later je blog schrijven is dat je alles nog een keertje mee maakt.". Maar er zijn stukken van deze reis die je niet graag nog een keertje herbeleeft.

Take it easy !

Anoniem zei

Gelukkig weten we dat alles goed is met je, maar je weet de spanning aardig op te bouwen.....maar wel weer een leuke impressie van de dag.