zondag 16 november 2014

Magic Kingdom, Animal Kingdom en nog meer …

We zijn precies een week in Florida en hebben de afgelopen week niet bepaald stilgezeten. Allereerst kregen we een warm welkom van onze buren, big hugs en ‘so nice to see you again, have some wine’! Zij is Pastor en heeft inmiddels ook haar eerste boek geschreven waar ze trots op is. Het zijn zulke vriendelijke, vrolijke mensen daar word je blij van. We lieten de gebeurtenissen van het afgelopen jaar over en weer de revue passeren en regelmatig riep ze luid ‘Praise the Lord’!

Deze week stond onder andere het Magic Kingdom op het programma. Gezamenlijk gingen we op weg en met de ferry naderden we de ingang. Het was erg rustig en na de tassencontrole konden we direct met onze magic bands het Koninkrijk betreden, behalve … Ton. Het systeem weigerde hem wederom de toegang. Hij werd resoluut naar de guest relations verwezen. Stoom kwam uit zijn oren en met grote stappen meldde hij zich bij guest relations. Het bleek uiteindelijk een groot misverstand, foutje van het systeem, komt u maar binnen, excuses hier is een fastpass voor 4 personen in de attractie van uw keuze!

Het park is geheel in Kerstsfeer en we hebben de middag rustig door het park gewandeld.

MK2_1

MK10

 MK3

 MK1

 MK6

 MK9

 MK4

 MK5

Deze week moest Ray natuurlijk ook heel nodig naar Outdoor World. Omdat ik daar niet zoveel belangstelling voor heb en hij zich eindeloos kan vermaken in de enorme shop (en mij daarbij niet kan gebruiken), zette hij me af bij de Prime Outlet waar ik een paar uurtjes onder de tonen van de Jingle Bells, heerlijk heb gewinkeld!  Ook is er deze week aan het kleurtje gewerkt, lange, lome middagen op het ligbed in de zon, je zou er lui van worden.

Maar het tempo zit er goed in, onze volgende bestemming deze week was Animal Kingdom. We haddden fastpasses voor de Kilimanjaro Safaris, een tour in een open wagen over de Afrikaanse savannah. Ook keken we naar  It’s tough to be a bug, een 3-D film over de insectenwereld. Ik vind de film hilarisch, zo knap hoe Disney de insectenwereld een menselijk trekje geeft.

We hebben op ons gemak het park doorgewandeld en overal rondgekeken.

AK5

Bij de gorilla’s was een kleintje geboren, dit kan niet lang geleden zijn want het was nog zo wankel. Mams is erg voorzichtig met de baby, paps hield toezicht. De baby klemt zich vast aan haar been en dan loopt moeder heel voorzichtig met haar kind. Dit was zo’n vertederend tafereeltje, om uren naar te kijken.

AK6

AK7

Tot slot van de middag bezochten we een van de mooiste shows van Disney, Festival of the Lion King:

Het was zoals altijd genieten van dans, zang, acrobatiek, het is een kleurrijk spektakel.

Zaterdag zijn we e i n d e l i j k naar de Florida Mall geweest en hebben daar een paar heel aangename uurtjes doorgebracht. batting-eyelashes

We zaten in de keuken te eten en ineens zag ik op het raam een witte kikker zitten, gelukkig buiten …

IMG_0196

Vorig jaar zat er een op de toiletbril en nu op het raam. Zou het wat betekenen?

19 opmerkingen:

Ben zei

De gorilla geboorte was half oktober, op de laatste dagen dat wij er waren. Kleintjes (er waren er kort achter elkaar 2 geboren) waren toen nog niet buiten te zien. Is verbouwing bij de Pangani Forest, waar gorilla's te zien zijn, nu klaar ?

Pieter en Petra zei

Jullie hebben het weer prima naar de zin en wat een mooie foto's zie ik weer voorbijkomen ;-)

Groetjes vanuit een grijs en grauw '070',
Pieter & Petra

Cindy zei

Wat een heerlijke week hebben jullie al achter de rug, en dan nog zoveel weken te gaan, hoe lekker!

Elstars zei

Dat is op en top genieten! Heerlijk, ga zo door.

Hannie zei

Lijkt me wel raar om in een gesprek steeds "Praise the Lord" te horen.
Al lekker wat dingen ondernomen lees ik en ook al aan het kleurtje gewerkt.
Poeh wat een leventje, have fun!

Anoniem zei

Ohhh om jaloers op te worden wat een heerlijke week. Die kerstsfeer in Disney lijkt me geweldig. En goede zet om niet naar outdoor world te gaan met Ray maar gewoon naar je eigen outdoor shops. Ieder zijn/haar ding. Ik zeg praise the lord and have some wine! Life is good.

H(EL)EEN zei

Nee Ben nog niet

H(EL)EEN zei

Ik ben bij gelezen. Wow wat een week en wat een mooie foto's.

Saskia zei

Goed bezig Sonja.....heerlijke week en best al veel gedaan. Tja en dan die kikkers iedere keer, beter buiten dan binnen in ieder geval!! Ik sluit me graag aan bij Sonja.....Praise the Lord and have a drink ( or two....)

José zei

Lekkere week hoor, parken, zonnen en shoppen. Nee hoor ben helemaaaaal niet jaloers😉 enjoy!

Unknown zei

Hakuna Matata!
What a wonderful phrase
Hakuna Matata!
Ain't no passing craze

It means no worries
For the rest of your days
It's our problem-free philosophy
Hakuna Matata!

Nou ja, bijna problem free dan. Op wat hicks ups bij de ingang na dan voor één van de groepsleden. Maar hé met een free fastpass (die dingen zijn goud waard dees dagen), konden jullie gelukkig snel weer in koor door met....... Hakuna Matata!

Marja en Tony zei

Wat een pretparkig weekje zeg, en wat heerlijk dat de temperatuur nog zo lekker is zodat je aan je kleurtje kan gaan werken, ik ben nu alweer redelijk jaloers daarop!
Geniet zo maar lekker verder hoor, goed bezig! :)

De Biegjes zei

Wat een paar heerlijke dagen hebben jullie al gehad! En wat naar nou dat je werd gedropt in de Outlet (echt een straf he?). Ik ben net terug maar heb nu al weer heimwee!! Have fun together!!

kimmie zei

wat een heerlijke dagen en wat een mooie foto's. Die Gorilla baby wat een poepie.

Anita zei

Jullie vakantie is goed begonnen zeg, wat een leuke dingen hebben jullie al gedaan. Heerlijk om al die foto's te zien. Ik kan niet wachten. Geniet lekker van al het moois en de zon!

Yvonne en Rob zei

Wat een heerlijke eerste week hebben jullie gehad, mooi weer, lekker eten, parkje pikken, lijkt wel vakantie!
Enjoy!
Yvonne

Jackie zei

Een heerlijke week achter de rug,met uiteraard alleen maar leuke dingen en jullie zijn er nog zo lekker lang ik blijf lekker bijlezen van jullie avonturen.

Heel veel plezier

Anoniem zei

Wat heerlijk en leuk alles!! Veel plezier verder!! Ik volg jullie op de voet!! Groetjes Emily

2theusa/Christa zei

Lekker week hebben jullie achter de rug, om jaloers op te worden ;-)). Goed te lezen dat jullie het Nasr jullie zin hebben.