donderdag 6 november 2014

To blog or not to blog ...

De vertrekdatum komt steeds dichterbij en ik heb geworsteld met de vraag, ga ik wel of niet bloggen?  Het mag geen herhaling worden van voorgaande jaren en hoe zit het met de inspiratie? Is er altijd iets wel  leuks of interessants te melden?  Allemaal vragen die de laatste weken door mijn hoofd speelden en de voors en tegens streden om voorrang. Regelmatig lees ik het blog toch even terug, vooral op regenachtige dagen en dan is het Florida gevoel er meteen weer. Uiteindelijk is de knoop doorgehakt en ga ik net zoals voorgaande jaren, weliswaar niet dagelijks, een verslag bijhouden.
Nu hoop ik natuurlijk wel dat jullie weer meelezen met onze belevenissen in de Sunshine State.












Vervolgens krijg ik Livewriter niet meer aan de gang zodat dit rechtstreeks in Blogger wordt gemaakt, wat een gevecht, tips anyone?

Zaterdag vertrekken we, niet met United, we zijn vreemdgegaan. Dat komt zo: omdat we zoveel miles van United hebben besloten we in een aanval van zuinigheid deze te gebruiken voor de vliegreis. We gingen dus op zoek naar een leuke route, helaas, hoe ze het voor elkaar krijgen is een raadsel maar de meest ongunstigste verbindingen werden aangeboden om de zuurgespaarde miles in te wisselen.
Uiteindelijk waren we eruit, de heenreis van Amsterdam via Frankfurt naar Orlando, dit was een Lufthansa vlucht in een 747. De terugreis had een goede verbinding, via Houston naar Amsterdam. Eind januari kan erg koud zijn en we wilden niet stranden in Chicago of Washington waar de kans op vertraging of cancellation erg groot is in die periode. We boekten voor de terugreis E+ erbij en we waren min of meer tevreden.

Toen begon het, op de Lufthansa vlucht konden we geen stoelen vastleggen, na een oeverloze discussie legden we ons daar uiteindelijk maar bij neer. Vervolgens ontvingen we wijziging op wijziging, bij de 6e schedule change lieten ze ons via Chicago terugvliegen, de route die we dus absoluut wilden vermijden. We voorzagen een nare reis met misverstanden en daar hadden we geen puf in.
We hebben United uiteindelijk laten weten dat we not amused waren met hun gerommel en hebben de vlucht gecancelled, we kregen ons geld en miles terug. Omdat het een schedule change van de airliner is kun je er kosteloos vanaf. De jacht op goede tickets werd weer geopend en uiteindelijk hebben we gekozen voor Aer Lingus. De overstap is in Dublin, waar we ook door immigrations gaan, rond 6 uur US tijd landen we dan in Orlando. Dit wordt onze eerste vlucht met Aer Lingus.













De villa is dezelfde als vorig jaar, daar zijn we happy mee, strak,  goed ingericht en van alle gemakken voorzien.

De huurauto komt weer van National waar we inmiddels, vanwege onze lange huurperiode vorig jaar en het extraatje in mei, kind aan huis zijn.
We gaan niet voor busjes met treeplankjes wink, we zijn tevreden met een leuke sedan.
De parken zijn al geheel in Kerstsfeer en we gaan volgende week in alle rust genieten van de kerstshows en de prachtige versieringen.













Net zoals vorig jaar hebben we, samen met Ton en Lidy, een arrangement geboekt voor de Candlelight Processional in Epcot en gaan we luisteren hoe Whoopi Goldberg het aloude verhaal vertelt. Dineren doen we in Italy.













We hebben nog nooit Thanksgiving meegemaakt in Amerika, dat gaan we dit jaar op 27 november doen.















Je snapt natuurlijk wel dat ik vrijdag 28 november, black friday, om 4.00 uur voor een shop lig voor die te gekke aanbiedingen.grin















Inmiddels komen de mailtjes van Aer Lingus binnen of we toch vooral niet vergeten dat we zaterdag vliegen, 6 inmiddels. Ook National doet nu mee heeft ons op het hart gedrukt om de auto op te halen, we kunnen meteen door naar de garage en een keuze maken.

De herfst heeft zijn intrede gedaan, het is donker, kil en nat. Wij zijn er klaar voor om 84 dagen te gaan genieten van onze overwintering in Florida!

20 opmerkingen:

Saskia zei

Ppfff wat een schrik....wil je dat niet meer doen Sonja. Ik geniet iedere keer van je blog en de mooie foto's. Dus top dat we je toch kunnen volgen. Alvast een hele goede reis en geniet van jullie heerlijke tijd in ons aller Florida ๐Ÿ‘๐Ÿ˜Š

Renee de Korte zei

Wordt voor mij de eerste keer, dat ik jullie blog volg, lijkt me heel leuk! Wat gaan jullie lekker lang! 84 dagen pfff lijkt wel een droom! Nou geniet maar lekker van de voorpret en straks in real๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ธ๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ธ

Anoniem zei

Gelukkig ga je wel een blog bij houden. Ook al is het niet dagelijks, (wat logisch is gezien het aantal dagen) verheug ik me er nu al op. Lijkt me toch echt geweldig om de kerstsfeer daar mee te maken. Nog heel even volhouden en dan.......
Alvast een hele goede reis.

Yvonne en Rob zei

Gelukkig wel bloggen, dan kunnen wij ook meegenieten! Lijkt me leuk om te zien hoe het er met de kerst aan toe gaat. Nog even bijten;-)
Grtz.Yvonne

Rick, Sunshine State zei

He wat leuk, je gaat toch bloggen, beter want zo komen wij de lange winter door!!!

Unknown zei

Laat ik nou gisteren op je blog hebben gekeken of ik toevallig de aftrap voor deze winter had gemist :-) Gelukkig ga je weer bloggen en komen wij deze winter door met volop Floridian fun :-)

Alvast een hele goede reis gevolgd door een mooie winter in Florida.

Liefs,
Patrice & the bunch

Pieter & Petra a.k.a. PenPe zei

Niet vliegen met mn vrienden van United deze keer, zelfs geen bus met treeplanken, ik vergeef het je als je maar wel een leuke blog maakt waarmee ik de donkere winterdagen tot mn volgende trip kan aftellen ;-)

Ben zei

Tja, veel plezier maar alvast (zal best wel lukken) en we gaan je volgen. Hoop dat we elkaar en Ton en Lidy tussen 1 en 21 december nog ergens gaan ontmoeten. Lijkt me gezellig. Wat ons betreft: plan maar wat, maakt niet uit waar, wanneer en hoe. We horen het wel. Goede vlucht !

Cindy zei

Nou, pfff, goed dat je al die mailtjes/reminders krijgt, je zal het toch eens vergeten ;-)
En ja, gelukkig ga je bloggen, schrok al, maar gelukkig toch wel. Wij thuisblijvers moeten toch onze Florida heimwee een beetje stillen?
En shoppen op Black Friday staat ook hoog op mijn verlanglijstje, lijkt me waanzinnig druk, maar al die aanbiedingen, wow!
Goede reis alvast, en hele fijne vakantie!

Hannie zei

Pff, gelukkig ga je toch bloggen.
Enne, voor welke winkel ga je liggen op Black Friday.....???
Jammer dat we elkaar net missen. Wij komen zaterdag weer thuis.

Trails zei

Een hele goede reis en een geweldig verblijf in Kissimmee!!!

Teleton zei

Blog on, Baby........!

Anoniem zei

Heerlijk vooruitzicht om weer zo'n lange periode in Florida te zijn. Wij wensen jullie een geweldige tijd!

Elstars zei

De vorige reactie waar ' anoniem' boven stond, was van ons. We hadden hem te snel verstuurd.

Anita zei

Hartstikke leuk dat je toch blijft bloggen want ik vind het altijd erg leuk om mee te lezen. Zo'n heerlijk vooruitzicht om te kunnen overwinteren in Florida. Wie weet ontmoeten we elkaar nog wel. Alvast een hele goede vlucht en een hele fijne vakantie.

Marja en Tony zei

Ik ben nu alweer jaloers op dat vooruitzicht:)
Valt me toch tegen hoor geen patserbak van een auto Hahaha
Logisch dat je niet elke dag blogt maar het blijft inderdaad heel lekker om terug te lezen!

Twinmom1995 zei

Ik had precies hetzelfde dit jaar met onze vakantie, wel of niet bloggen. Bij mij is het niet bloggen geworden. Dat was lekker want andere jaren kwam het nogal eens voor dat ik last op de avond nog bezig was om de foto's er een beetje leuk bij te plaatsen.
Aan de andere kant kan je niets terug lezen en dat missen we nu wel een beetje dus ik denk dat je er goed aan doet om wel te bloggen. Voor alle meelezers natuurlijk wel heel leuk. Heel veel plezier en wij gaan mee genieten.

Jackie zei

Heerlijk weer zeg zolang in Florida.
Fijn dat je toch gaat bloggen wij allemaal natuurlijk nieuwsgierig wat jullie doen en laten en om terug te kijken is het toch erg leuk.

Straks lekker genieten en ik geniet met jullie mee door je blog te lezen.

De Moolenschotjes zei

Nou wij zij. Er blij mee,dat je toch gaat bloggen.
Zo leuk als het hier regent en koud is.
Om dan met een dikke trui en een kopje thee jullie zonnige blog te lezen.
Alvast veellezier en geniet ervan

barkiesgoesflorida zei

Ben heel benieuwd naar alle ervaringen op Black Friday. Lijkt me echt een belevenis. Veel plezier.