dinsdag 17 januari 2012

Busch Gardens

Allereerst even wat antwoorden op de leuke reacties, ga vooral door het is een feest om die 's morgens te lezen:

Ina: de koelkast ligt vol met zelfgevangen vis (not), alles gaat netjes terug hoor. De zon doet haar best, het blijft opwarmen en zaterdag is het heerlijk.

Saskia: een cursus fotograferen voor dummies, wat een super idee, die kan ik zo goed gebruiken (blijkt nu).

Shamugirl2012: een Nikon coolpix L120.

Marja: ja hij heeft zich goed moeten vasthouden, door die grote vissen werd hij steeds bijna het water ingetrokken ;-)

Teleton: zaterdag gaan we proefpakken, wie weet kunnen we nog shoppen :-0

Pieter: de Charger lijkt langer dan de Dodge caravan, dus welke grote bak ;-/

Vandaag was het de hoogste tijd om de nieuwe camera uit te proberen en waar kan dat beter dan in Busch Gardens, het was stralend weer en lekker warm.

                Bush gardens

Je rijdt in een uurtje naar Tampa en in deze auto is dat echt geen straf. Vanaf het parkeerterrein met het treintje naar de ingang, je bent meteen in de stemming. Het was niet zo druk, her en der wat drukke Braziliaantjes in de bekend T-shirts, maar heel relaxed. Allereerst een lekkere Starbucks genomen en vervolgens het park in. Gators en turtles liggen broederlijk naast elkaar en zien er eigenlijk wel heel vriendelijk uit.

2011 -2012 winter in Florida 013

                                    gators

Met de tram zijn we door de Serengeti plain gereden waar de giraffen, wildebeest, zebra's enz. te bewonderen zijn. De foto's hiervan zijn niet gelukt, ik ging iedere keer staan om een foto te maken maar werd genadeloos teruggefloten: 'You Have To Remain Seated At All Times' kreeg ik steeds naar mijn hoofd geslingerd. Oke, dan maar niet.

                                 white tiger  

flamingo's

                                 le penseur

Eigenlijk is Busch Gardens een thrill park en de roller coasters zijn indrukwekkend, de jeugd beleeft hier veel plezier aan. Het ziet er heel aantrekkelijk uit om een ritje te maken en ik was ook heel even in de verleiding, maar uiteindelijk toch maar besloten om met beide benen op de grond te blijven. Als je lef hebt... doen, ik denk dat je je weer tiener voelt!

                                   show

Bird Gardens is een absolute must, wat is dat leuk met al die mooie vogels, als je naar binnen gaat krijg je de waarschuwing dat de vogels op je kunnen landen en dat doen ze ook, uiteraard wat sneller als je iets te eten of drinken voor ze hebt.

mooi

                                  lief 

landing

We hebben ons super geamuseerd en als uitsmijter werden we getrakteerd op een uitstekend concert. Vanaf 18 januari tot 24 maart zijn er veel optredens in Busch Gardens, o.a. van The Osmond Brothers, Hermans Hermits, Tony Orlando, Rita Coolidge, The Ventures enz.

showtime2   

                                    showtime

Het fotograferen heeft nogal wat voeten in aarde gehad, de camera is zwaarder dan mijn vorige en dan die enorme zoom, ik was iedere keer het onderwerp kwijt, het gaat vast wel wennen. De komende tijd wordt het veel oefenen, in ieder geval om de camera stil te houden.

Van de bovenstaande foto’s is er één met de kleine oude digitale camera genomen, kun je zien welke dat is?

14 opmerkingen:

Rick, Sunshine State zei

Nou je hebt heeeele mooie foto's geschoten, TOP..
Ohw dat zonnige weer, lekker hoor ik kan me in gedachten zo verplaatsen ....||

Jullie hebben het heerlijk dat is duidelijk ;-)

Saskia zei

Hé Sonja, ik moet je eerlijk zeggen dat de zwaarte van zo'n toestel inderdaad even tegenvalt. Ik sleep me kapot!! Maar super mooie foto's hoor, zeker van de vogeltjes. Goed oefenen hahaha, en veel plezier verder.
Saskia

Teleton zei

Hahaha..ordnung muss sein; niet gaan staan in het trammetje. Nou ja, straks kan je in lijn 15 weer genoeg staan, toch? En die rijdt ook langs exotische plekjes!

Anoniem zei

Druk dagje lees ik, ogen en oren en handen tekort en weer veel genieten! En je vraag: volgens mij die ene :-) ! Liefs en zoen, Leonine

Ben zei

Dank voor de recensie over BG. Ook wij vinden het en relaxt park, lees niets over ons nieuwe favoriete dierenverblijf, de cheetah's. Prachtig mooi, kan ik tijden van genieten. Die ouwe lullen muziek concerts zijn er als wij erzijn. Naar sommige namen zien we nu al weer uit.

Robert-Jan en Yvonne zei

Wat heerlijk dat het nog maar zo mooi weer blijft (en alleen maar beter wordt volgens mij), mijn ouders staan ook weer op punt boeken (voor over 1,5maand).

Vooral die vogels die op je landen, dat vinden wij altijd geweldig !! Lekker genieten maar weer !

Aggie zei

Toch heb je het wel in de vingers hoor!! Mooie foto's, vooral van die vogeltjes, erg kleurrijk en goed gelukt!!
Jullie genieten weer enorm en hou dat vast, heerlijk!!
Bush Gardens lijkt me ook erg mooi, maar onze kinderen willen toch liever naar de Disney parken, dus die keuze is al gemaakt!

Heel veel plezier en groetjes van Aggie

Marja en Tony zei

1 Voordeel van zo'n zware camera, je hoeft niet meer naar de sportschool!;-)
Ik zie eerlijk gezegd geen verschil, maar ik heb dan ook de kennersblik van een leek!, maar ik gok op de 2e foto?
Proefpakken??, jullie blijven toch nog wel een paar weken??

Hannie zei

Wat is Bush Gardens toch leuk. Die optredens is echt goud van oud!

Unknown zei

Ja dat proefpakken word echt pakken want ze komen er aan hoor,heb vernomen dat ze de koffers al klaar hebben staan.
Ik denk foto twee.
(echt niet eentje gedaan)

Nog veel plezier
Gerrit & Joke

H(EL)EEN zei

Een tof park, We gaan nu elk jaar. De tijgerafdeling is gewoon geweldig.
Boek volgende keer gewoon een tour, dan brengen ze de dieren bij je!!

Anita zei

Busch Gardens is best leuk om rond te lopen, vonden wij ook. De achtbanen laten wij ook links liggen.
Leuk die artiesten die optreden, hebben wij vorig jaar ook meegemaakt. Ik zou de Osmonds best wel eens willen zien. Had vroeger nog een poster van Donny boven m'n bed, haha.
Wat een heerlijke temperaturen, om jaloers op te worden. Succes met "verhuizen".

Twinmom1995 zei

Ik ben het met iedereen eens, mooi foto's!
Bush Gardens blijft leuk, voor de kinderen de 8 banen en wij kunnen in de tussentijd lekker rondlopen.
Alleen jammer dat je er toch een behoorlijk stukje voor moet rijden. Lag het ook in Orlando dan zouden we er denk ik vaker naar toe gaan.

2theusa/Christa zei

Wij zijn er door de afstand vanaf Orlando zelfs nog nooit geweest. Misschien toch maar eens doen, als ik jullie mooie foto's zie. Veel plezier met de nieuwe camera, het resultaat mag er zijn.
groetjes Chrita