maandag 9 december 2013

We zijn er…

Zaterdag was het dan zover, ons vertrek naar Florida, 3 maanden fun and sun. Op Schiphol verliep de incheck probleemloos en liepen we vrolijk naar de gate, de D-gate i.p.v. de gebruikelijke G-pier. Het boarden verliep voorspoedig en al snel zaten we op onze voorkeursplaatsen 19 a en b in die nare Boeing 767.

Een flightattendent was een geboren Hagenaar, hij woonde nu al jaren in Californie. We hebben heel aangenaam als Hagenezen onder elkaar gekletst hij voorzag ons daarbij onophoudelijk van heerlijke glazen wijn (on the house). De vlucht naar Washington had behoorlijk last van tegenwind, soms wel 130 km per uur, hierdoor duurde de vlucht een uur langer.

Op Washinghton was de immigration weer een feestje met zo’n vrolijke jongen, NOT. Het lijkt wel of ze geselecteerd worden op sjachrijn. Hoe lang blijft u? We blijven 3 maanden, antwoordden we vriendelijk, oh heeft u hier een bankrekening. Nou nee, we betalen met credit cards, zo ging het maar door. Uiteindelijk kregen we de stempel en liepen we naar de bagage claim om onze koffers op te halen en meteen weer in te leveren. In de hal heerste complete chaos. Er waren technische problemen met de bagageband en de hal was overvolle met nerveuze passagiers, die allemaal een overstap hadden en geen koffers. Uiteindelijk kwam op 1 band alle bagage van 5 vluchten door elkaar, het was een bijzondere vertoning hoe sommige mensen reageren en niets en niemand ontziend hun bagage proberen te bemachtigen.

Vervolgens door naar de TSA security, waarvan op onze boardingpassen was vermeld dat we pre-screened waren en dus geen schoenen hoefde uit te trekken, riemen konden omblijven, elektronica in de tas kon blijven. Helaas niets van dat alles, gewoon achteraan aansluiten in de gigantische rij met nog heviger gestresste passagiers. Wij begonnen hem ook aardig te knijpen, want in plaats van een tweeenhalf durende overstaptijd was er nog minder dan een uur over. Uiteindelijk waren we goedgekeurd om door te gaan. In de vertrekhal werd  meteen gevraagd wat onze bestemming was. Nadat we dit hadden verteld, bleek onze gate werkelijk helemaal aan het andere einde te liggen. U moet heel stevig doorstappen, riep ze. Nou dat hebben we gedaan en om vijf voor vijf (vlucht ging om 5 over 5) kwamen we aan de gate waar niemand meer zat en we meteen konden instappen. De flightattendant hielp ons meteen om de handbagage op te bergen en gaf ons een glaasje water om even op verhaal te komen.  Uiteindelijk werd de vlucht me 20 minuten vertraagd door al dit gestuntel.

We hadden lekkere exit seats in de 757 en ik zat in het midden. De Amerikaanse passagier in de stoel naast me was wel heel stevig gebouwd en zat al in Florida outfit, shorts! Door zijn afmetingen hing een deel van zijn lijf over de leuning en zat hij behoorlijk in mijn ‘private space’. Daarbij sloeg hij geregeld een enkel over zijn knie en kreeg ik om beurten een grote harige knie of een grote voet nagenoeg onder mijn neus. Maar ik heb in stilte geleden.

Op Orlando airport begaven we ons naar National voor de auto die we met het inmiddels bekende foutje hadden geboekt. In de garage werden we allervriendelijkst naar de Emerald rij verwezen, we zochten een mooie Dodge uit en reden richting uitgang. Bij de booth wordt dan het contract opgemaakt en ik zette me schrap voor al het gedoe waarover ik van andere Florida gangers had gelezen. Niets van dit alles, we kregen een contract dat tot op de dollar klopte en blij reden we de garage uit. Wij rijden drie maanden in een nagelnieuwe Dodge model 2014 met 500 miles op de teller voor $ 570,—.

Onderweg naar de villa zijn we nog even bij de Walmart binnengewipt voor de eerste boodschappen en daarna kwamen we eindelijk 22.00 uur lokale tijd in Country Creek aan. We waren versleten, hebben een lekker borrel genomen en de koffers gelaten voor wat ze waren. We zijn in slaap gestort, zalige bedden met lakens van Egyptisch katoen, dat is toch zo lekker.

Maar zoals altijd zo’n eerste nacht, erg vroeg wakker. Zondag hebben we koffers uitgepakt en op ons gemak boodschappen gedaan, uren in de Walmart. We gaan ons nu opmaken voor 2 weken kerstshows in de parken.

Anoniem zei

Tja soms zit 't mee, soms zit 't tegen ... Volgens mij zit het de komende tijd overwegend méé! Enjoy!!! X Léonine

Wat een heerlijk verhaal weer en wat knap dat je in stilte geleden hebt in het vliegtuig. Ik had het niet gekund denk ik! Hahah, lekker genieten nu!
Jennifer

Anoniem zei

Yuk... die harige knieen naast je. Knap hoor om dan in stilte te lijden. Maar dan word je wel beloond met zo'n mooie auto. Fijn om weer mee te kunnen genieten. Ik hoop op veel uodates :o) groet, silvia

Hannie zei

Wat maak je toch veel mee tijdens zo'n reis vind je ook niet. Die man naast je daar zou ik me dood aan geergerd hebben.
Have fun!

José zei

Jeetje, toch nog even stressen ondanks de twee en een half uur overstap tijd. En dan als beloning een harige knie onder je neus. Maar nu lekker 3 maanden heerlijk genieten!

Elstars zei

Jullie zijn er! Dat is het belangrijkste. Nu kan het heerlijke genieten gaan beginnen. Veel plezier toegewenst, met veel mooi weer.

Trails zei

Snel die vlucht en overstap vergeten, jullie hoeven gelukkig nog lang niet terug! Enjoy!

Cindy zei

Nou, toch nog wat gestress op de heenweg, maar gelukkig zijn jullie er. Heerlijk relaxen nu! En wat een koopje toch, die huurauto, ongelooflijk! Enjoy!

Anoniem zei

De reis is toch minder soepel verlopen dan verwacht, maar boeien! Jullie zijn er en kunnen gewoon 3 maanden genieten. 3 maanden! Hoe decadent! Heerlijk hoor, het is jullie van harte gegund.

Anita zei

Zo'n ervaring heb ik ook wel eens gehad met een forse zwetende man naast me, uggh. Gauw vergeten die reis en lekker genieten.
Mooie auto meegekregen voor een koopje, haha. Veel plezier.

Anoniem zei

Het is dat de heenreis er bij hoort, maar het liefst zou je hem over slaan. Nou ja, dan maar snel vergeten en gewoon lekker genieten de komende maanden.

Theoencynthia zei

Goed dat alles goed is gegaan met de auto ,en het weer is hier ook niet verkeerd,wij gaan onze laatste dagen in.Fijne vakantie verder

Saskia zei

Blehhh zo'n vreemde harige man naast je....wat knap dat je niets gezegd hebt. Maar jullie zijn er en dat voor 3 maanden!!!!! Laat maar komen die updates en foto's.

Teleton zei

Ik heb zo'n idee dat het grote genieten al is begonnen. Heenreis? Welke heenreis.....

Anoniem zei

Wat een heerlijk vooruitzicht zeg..3 maanden! Dat verzacht de harige knieën, en met een paar borrels ben je dat zo weer vergeten. Enjoy!! En ik lees gezellig weer mee!! Grtjs Els

Aggie zei

Jullie zijn er en dat voor 3 maanden, heerlijk gevoel moet dat geven!
Inderdaad lekker gaan genieten van de kerstsfeer overal en die vlucht snel vergeten...vooral dat laatste harige gedeelte, jakkie...
Geniet maar lekker en laat ons hier ook maar meegenieten.

Enjoy!!

jesse, christel en twan zei

Wat een bofkonten! 3 maanden in het geliefde Florida. Wij tellen af voor ons 11 daagde bezoek vanaf 20-12 as. Maar hebben er niet minder zin in.

Rick, Sunshine State zei

Ohw lekker jullie zijn er, drie maanden genieten hoe leuk is dat zeg...

SUPER

Twinmom1995 zei

Wat heerlijk dat het voor jullie nu begonnen is. Lekker 3 maanden genieten.
Wij gaan lekker meegenieten.
Heel veel plezier.

Mariska zei

Lekker dat jullie verblijf in Florida is begonnen, 3 maanden TOP, ENJOY!!

Marja en Tony zei

Wat een vreselijke dag is zo'n reisdag, maar ondertussen genieten jullie volop van de heerlijke temperaturen en heb je gezellig gezelschap.
Een heerlijk vooruitzicht dat niet alles in twee of drie weken moet worden gepropt, have fun!