woensdag 13 oktober 2010

Meet the greeter

Nog even terug naar gisteren, we hebben Willis tower bezocht, de voormalige Sears tower. Een geweldig uitzicht naar alle kanten van Chicago. Details van ons bezoek kun je lezen op het blog van Leonine. Daarna zijn we doorgelopen naar Millenium park, oh we lopen wat af. In Millenium park zijn leuke, ook minder leuke, kunstwerken, een van de bekendste is The Bean.

Chicago 088

The bean (and us)

Chicago 058

Auto met hijskraan

Auto met slurf, varken en mensen?

We treffen het geweldig met het weer, gisteren tegen de 30 graden en vandaag weer volop zon en zo’n 25 graden.

Vandaag, dinsdag hadden we een ontmoeting met Tom, de Chicago greeter. We hadden afgesproken in het Cultural center en hij heeft ons rondgeleid door de Loop. Die hadden we al met de hop on-hop off gedaan, dus daar waren we snel doorheen. Even een stop gemaakt in City hall, daar was zojuist een raadsvergadering beeindigd anders waren we nog even naar binnen gegaan. Er liep nog wel pers rond, kennelijk een belangrijke meeting geweest met beslissingen, vanavond maar even het nieuws bekijken. Tom is een gepensioneerde brandweerman en op het moment dat we langs een wijkkazerne kwamen, nam hij ons mee naar binnen. In een wijkststation is een brandweerwagen en een ambulance gestationeerd. Deze worden intensief gebruikt, kennelijk zijn er niet al te veel branden in Chicago en met de inzet van deze ambulances wordt het voortbestaan van een wijkkazerne niet in gevaar gebracht.

Brandweerwagen

Leuk gekletst met de brandweermannen, vervolgens nam Tom ons mee naar het station waar we op de trein naar Beverly hills stapten. Beverly is een buitenwijk van Chicago en onderweg kom je langs de duidelijk wat mindere wijken. In Beverly een heel leuke, lange wandeling gemaakt door deze geweldige suburb, prachtig huizen en mooie lanen. Veel huizen al in de sfeer van Halloween.

Chicago 128

Chicago 130

Chicago 125

Wat een mooi stukje Chicago

Nadat Tom ons weer op de trein had gezet terug naar Chicago hebben eerst een footlong Subway genuttigd. Deze wijze van Chicago bekijken is absoluut de moeite waard en een echte aanrader. Het is volledig gratis, zelfs het treinkaartje wordt door de Tourist board betaald. Unieke ervaring.

De middag hebben we afgesloten in the museum of contemporary art, tip:  gratis op dinsdag.

Chicago 133

De ingang van het museum

Chicago 132

Nu gaan eerst kijken waar we gaan eten en daarna relaxen…

Fam Verkoelen-Roeland zei

Wat een prachtige dingen ! 'k Denk dat je ogen te kort komt...
Groetjes,

Hilde en co

Rick, Sunshine State zei

Hoi Sonja wat een lekker blog weer, leest weer ouderwets lekker weg. En wat een mooie foto met de herfstkleur in de boom, echt helemaal goed. En gratis zo'n tour en wat ziet het er allemaal gaaf uit, nou geniet lekker, en wij lezen met gepaste jaloezie mee hoor ;-)

Aggie zei

Jullie hebben het prima in Chicago, dat is wel duidelijk!! Geniet er maar van, er is zoveel te zien...en die vermoeide voetjes herken ik wel! Groetjes en have Fun!

Anoniem zei

Wat een mooie vakantie ... zoveel nieuwe en leuke dingen die je nu bent aan het ontdekken :)

geniet er verder van !!

tot de volgende update ;)

Martin, Richard, Linda en Lisa zei

Wat leuk om die 'echte' Halloweensfeer te proeven. Dat kennen we hier toch niet al begint het steeds meer te komen. Het ziet er allemaal indrukwekkend uit en jullie komen vast ogen te kort. Veel plezier.

Robert-Jan en Yvonne zei

Ziet er weer geweldig uit ;-) !

Anoniem zei

leuk om jullie zo te volgen in de Windy City. fijn dat het weer ook meewerkt.