zaterdag 24 december 2011

Count down to Christmas

Het leven is goed in Florida, zo goed dat we het er van nemen. Een beetje zonnen, lezen, een drankje en een hapje, wat wil een mens nog meer. Het heeft wel een nadeel, er valt niet veel te bloggen!

Donderdagmiddag zijn we naar de Florida mall gegaan, het shoppen lonkte en we konden ons niet meer inhouden.

Maar wat een drukte onderweg, waar je normaal binnen een half uur in de mall bent hebben we er nu 5 kwartier over gereden.

Bij aankomst hebben we eerst maar een Starbucks genomen bij het Florida hotel en zijn we vervolgens de koopgekte ingedoken.

We hebben flink gescoord (not), een doosje pleisters bij CVS was onze buit. We stellen het shoppen in de malls en outlets maar uit tot na nieuwjaar.

's Avonds wel weer heerlijk gegeten bij de Red Lobster. Daar zat een bejaard Amish echtpaar te eten, in de zo traditionele kleding, mevrouw met kapje en meneer met de grote baard. Ze zaten zwijgzaam tegenover elkaar te eten tot opeens een telefoon ging en mevrouw een Iphone uit haar zak haalde en geanimeerd met de beller aan de praat ging. Meneer kreeg later ook nog even de phone met een geroutineerd gebaar overhandigd en ook hij had dat ding niet voor de eerste keer aan zijn oor.  

Vrijdagochtend hebben we weer lezend bij de pool doorgebracht. Ik zou het er niet meer over hebben, maar wat is het warm, de televisie meldt record temperaturen en raakt er niet over uitgepraat.

Frank, een 60 jaar geleden geemigreerde Belg, kwam de kwaliteit van de pool meten en we hebben even gezellig gekletst, hij woont in Buffalo bij de Niagara falls en daar zijn Léonine en ik afgelopen oktober geweest. De winter brengt hij in Florida door.

In de villa lag een boekje van de Bouquet-reeks, kennelijk achtergelaten door eerdere huurders. Gezien mijn luiheid had ik niet veel zin in een sensible boek en begon in het boekje. Nu heb ik dat soort sinds mijn tienerjaren niet meer gelezen en ik herinnerde me mierzoete boekjes met misverstanden tussen de hoofdpersonen maar ze kregen elkaar altijd op het eind.

Nou zeg, ik viel zowat van mijn zonnebed, wow dat zijn heftige boekjes geworden, die laten niets meer aan de verbeelding over. Morgen toch maar weer een sensible boek, de boekenkast van Ina en Arjan staat er vol mee.

In de middag hebben we een rondje 192 gereden en zijn naar K-mart, Beals, Target etc. geweest, waar we wat zomershirtjes hebben gescoord. We hadden deze temperaturen niet verwacht en kwamen tot de conclusie dat we te weinig luchtig spul bij ons hebben.

We besloten de middag met boodschappen doen in de Publix, dit is toch wel een heerlijke supermarkt met kwaliteits produkten. We hebben de meeste kerstboodschappen gedaan zodat we morgen waarschijnlijk de supermarkt niet in hoeven.

Voor Irma, Hannie, Marijke, Michael, Minneke, Hugo, Robert en alle andere Florida-gangers: goede reis naar the Sunshine State.

Wij wensen Lia, Dick, Léonine, Laetitia, Ron, Ina, Arjan en iedereen vanuit Florida

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou aan die pleisters hebben jullie je vast niet vertild ;-)! Slim plan om te wachten met shoppen :-)!!Maar ja wat moet je als het weer zo supercalifragilisticexpialidocious zalig is. Hier worden op dit moment de koffers gepakt, is de 'gang' uit Bodegraven inmiddels ingechecked en verheugen we ons met z'n zessen op Florida! Morgen rijdt de taxi om 03.45 uur!!! voor en wordt na de incheck heerlijk gelounged (tja gold)tot de vlucht naar London vertrekt.
Dus van iedereen hier alvast een Merry Christmas en tot ziens in Florida. Liefs, Léo

Cynthia en Theo zei

De Red Lobster ook onze favoriet,maar even niet aan denken hier vandaan.
Fijne dagen verder.

Anoniem zei

Haha, lachen van dat romannetje! Tja, en wat kan ik verder zeggen: je hebt het heel zwaar. Dat lees ik wel:-). Hele fijne dagen daar in het zonnetje! Liefs Juul

ina snoeij zei

Ja, met zulk mooi weer beleef je niet veel, maar je hebt er toch nog een heel verhaal van gemaakt op het blog, heel goed hoor !
Fijne zonnige kerstdagen toegewenst, wij doen het hier met wind en regen en cv op 23 graden.
Have a nice day !
Ina en Arjan

Anoniem zei

Wat heerlijk toch zo lui op zo'n ligbed in de zon genieten met een fludder romannetje en tot de conclusie komen dat je te "warme" kleding mee hebt genomen.

Ik wens jullie fijne warme kerstdagen toe.

Sonja

Robert-Jan en Yvonne zei

Heerlijk, wat een luxe dan, als je zoveel tijd hebt ! Jammer van 'alleen' maar pleisters, maar je hebt nog wel even hoor ;-) ! Gaat vast goedkomen !

Enne, vasthouden hè, dat lekkere weer !

Marja en Tony zei

Wauw, je eerste aankoop zijn pleisters...nou ja, je zal ze maar nodig hebben;-)
Ik kan me je schrik goed voorstellen bij het lezen van de "flut", het is niet meer wat het geweest was begrijp ik!
Heerlijk die temperaturen, Kerst in je korte broek aan het zwembad, niet verkeerd hoor!
Hele fijne kerst dagen en geniet er maar flink van.

Teleton zei

Beetje plakkerig verhaal....;-)

Maar ik lees hierboven dat de 'gang' onderweg is dus dat moet wel stof voor je blog opleveren. Voor nu Fijne Kerstdagen!