zaterdag 31 december 2011

Surprise, surprise!

Donderdag zijn we Léonine gaan ophalen, samen met haar zus, die met haar gezin eveneens in Florida is, hadden we haar een verrassings welkom voorbereid. Omdat het onderwerp daarvan het beste kan vertellen hoe zij dat, en haar reis met Aer Lingus, heeft ervaren vertelt zij nu zelf.

Tja, als gast wil je graag iets 'terugdoen' dus het leek mij aardig om mijn diensten als gast columnist aan te bieden. Misschien een welkom nieuw fenomeen in blogland? Sonja zag het wel zitten dus ik zit nu braaf achter de pc om aan mijn eerste 'column' te beginnen. Het voelt zo waar een beetje 'professioneel'. Laat ik beginnen om iedereen te bedanken voor de hartelijke verjaardagswensen! Deze verjaardag had wel een zeer onverwachte climax maar daarover later meer. (Ik moet de spanning natuurlijk wel een beetje opbouwen om de lezers 'vast te houden'.).

Even terug naar de 29e 's morgens 04.30 uur!! Het gebruikelijke ritueel en check, check, double check of alles en in de koffer zit. Oeps, bijna de verrekijker vergeten - voor de vaste lezers van deze blog: onze onafscheidelijke reisgenoot die vaak niet verder komt dan de koffer ;-). Peter stond stipt om half zes voor de deur dus inladen en karren maar. Keurig op tijd ingechecked, daarna de wagen geparkeerd en samen lekker aan een bakje koffie.

En deze keer werd ik dus ook uitgezwaaid! Heerlijk, wuiven tot je elkaar niet meer ziet - warm gevoel , thx Peet!

Vlucht vertrok met enige vertraging maar dat betekende alleen maar minder wachttijd in Dublin dus prima. En toen kwam het. Wat een verademing de immigration in Ierland: smooth ride!! Binnen vijf minuten gecleared én op een uitermate vriendelijke manier. Dat heb ik wel anders meegemaakt. Over mijn eerste kennismaking met Aer Lingus kan ik ook niet anders dan reuze positief zijn. Vriendelijk personeel en fraaie toestellen.Aanrader dus vliegen via Dublin ook al om -derde reden- de leuke scoringskansen bij de duty free. Als jarige trakteer je en met hulp van -alweer- een vriendelijke salesdame van de duty free originele Ierse bonbons gescoord (én ook Ierse whisky, twee boeken -1 = biografie Keith Richards: aanrader!- en nog een paar cadeautjes). The mood om te shoppen is er weer getuige deze vingeroefening. Rustige vlucht - toch nog bijna 9 uur - en ook hier de gebruikelijke 'chicken or pasta'. Gelezen, geslapen en gezellig gekletst met een Ierse familie die in de stoelen naast me zaten.

En toen ... liep ik de aankomsthal in, zag ik Sonja, zwaaide naar haar, liep ik en passant Ray voorbij en hoor ik:

' Helleeeuuu, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag'! De stem van Anne-Marie, éen van de drie meiden van Irma en Paul. Nou ja zeg, staan ze en natuurlijk ook Juul en Charlotte -als verrassing- me ook op te wachten in Orlando. Ze kwamen daavoor speciaal vanuit Miami naar Orlando gereden.

Ik was totaal overdonderd en heb, zo werd mij door betrouwbare bronnen bevestigd, in m'n enthousiasme de nodige decibelen geproduceerd daar in de aankomsthal ;-)! Gaaf en vet cool om het maar een zo te zeggen en totally taken by surprise.

The Gang

say cheese

                                                                                                                         The gang1

De koffer opgepikt en vervolgens richting de Red Lobster; heerlijk met z'n achten gegeten. Het was zoals altijd uitstekend, het toetje hebben we maar met z’n achten gedeeld.

dessert met 8 lepeltjes

Een mooier cadeau is niet denkbaar!!! (En wat was ik blij dat ik bonbons had gescoord in Dublin, kon ik toch ook nog écht trakteren!) Na een gezellige maaltijd, kwek kwek kwek - dat snap je - hebben we Paul en Irma en the girls uitgezwaaid - die hadden nog een 'ritje' naar Bradenton voor de boeg - en wij togen 'huiswaarts'. Daar eerst lekker 'n douche, toen nog meer cadeautjes van Son en Ray en van Ina en Arjan uitgepakt. En met z'n 3-en nog maar eens het glas geheven waarna ik moe maar voldaan 'mijn' bed op zocht.

De volgende dag een cursus 'lummelen' van Sonja en Ray gevolgd. Het kostte enige moeite om in the flow te komen maar ja, leerling met een steile leercurve, dus na de eerste oefeningen begon ik te lummelen als de beste.

De hele dag niet meer gestopt trouwens ;-)!

Einde middag - rode neus van de winterzon die volgens Sonja echt niet zo krachtig was – nog even kort naar de naar de Walmart om een paar boodschappen te doen.

Als je er daar dan toch bent ... dan browse je en vind je natuurlijk altijd weer iets waar 'je naam op staat'!  De tweede buit is binnen, kan ik melden. En over de derde buit ...daar ga ik in mijn volgende column over schrijven. (Als columnist ben je gehouden  aan een beperkt aantal woorden waaruit het 'stuk' mag bestaan en daar zit ik wel zo  ongeveer aan).

Ik lever het dus nu in bij de hoofdredacteur die er een kritische blik niet té op mag werpen en zo nodig enige zinnen aan toe kan voegen. Van harte tot de volgende column.

Een gastcolumnist die zo schrijft daar hoef je niets aan toe te voegen. Met veel dank voor de vrolijke en informatieve bijdrage.

friends

Als in Nederland iedereen om 00.00 uur het glas heft gaan  wij aan de gang met de voorbereidingen voor een buffet dat we voor oudejaarsvond hebben gepland.

De boodschappen hebben we vanmorgen bij de Publix gehaald. We kwamen langs de Walmart en waren erg blij dat we daar niet naar binnen hoefden. Het parkeerterrein was een grote chaos, wat een drukte.

Vanuit een zonnig Kissimmee waar de vrolijkheid hoogtij viert en de zon hoog aan de hemel staat wensen we iedereen een gezond en heel gelukkig 2012.

15 opmerkingen:

Pieter en Petra zei

HAPPY NEW YEAR !!!

Els zei

happy newyear!! Wij krijgen 'm nog hier in Holland!!

lenie zei

beste vakantie gangers in florida
wij willen komend jaar ook via
dublin vliegen,wat ik begrijp uit
je verhaal hoef je dan niet meer in orlando door de immigratie?
hoor dat graag ,nog veel plezier in kissimmee van een nieuwe lezer.

gr lenie

Marja en Tony zei

Happy New Year, en nog heel veel plezier.

2theusa/Christa zei

Ook namens ons een Happy Newyear met een hoop leuke reisjes! Geniet heerlijk in Florida, hoe kan je het jaar beter beginnen...
Groet Christa

Teleton zei

Voor alle vrolijke en in permanente feeststemming verkerende Floridavakantiegangers de felicitaties en beste wensen voor een heel nieuw jaar vol verschrikkelijk lange vakanties en verschrikkelijk veel gezondheid!

Mogen jullie allen fanatieke volgers van Prof. Dr. Lummelhout worden!

Anita zei

Happy New Year en veel plezier!

Saskia zei

Happy New Year en maak er een super fijne vakantie van!!

Twinmom1995 zei

Allereerst voor jullie ook de allerbeste wensen voor 2012.
Ik ben blij met het verhaal van Léonine. Je schrijft gezellig en daarbuiten nemen wij in juli ook de route via Dublin. Het zal dan wel drukker zijn bij immigrations maar waarschijnlijk niet te vergelijken met Orlando.
Heel veel plezier de komende dagen.

Robert-Jan en Yvonne zei

De beste wensen voor 2012 voor jullie allemaal ! Leuk blogverhaal van een gastschrijfster. Mooi te horen dat Aer Lingus zo goed bevallen is; ik heb voor mijn vrouw, dochter en aanhang ook deze vlucht geboekt. En we waren ook erg benieuwd naar de immigratie in Dublin, maar ook dat ging dus erg soepel !

Veel plezier daar weer, succes met lummelen, probeer het op een nog hoger niveau te krijgen ;-) ! En probeer de temperatuur weer iets omhoog te krijgen, want ik begrijp dat er een dipje aankomt ...

Aggie zei

Happy New Year!!! Gezellige verhalen vanuit het heerlijke Florida, jullie genieten weer! Ga vooral zo door en geniet van elkaars gezelschap.
groetjes van Aggie

Aggie zei

Happy New Year!!! Gezellige verhalen vanuit het heerlijke Florida, jullie genieten weer! Ga vooral zo door en geniet van elkaars gezelschap.
groetjes van Aggie

Rick, Sunshine State zei

De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar !!

Rick en Mandy

Alex zei

Hi Sonja, ik heb net pas je blog ontdekt en me meteen aangemeld. 7 weken feest in Orlando, als dat geen slingers ophangen is ! Jullie ook een geweldig 2012, ik blijf jullie volgen.
Have fun !

Anoniem zei

Ook wij wensen jullie daar in dat heerlijke Orlando een fantastisch 2012 toe. En dank je wel voor jouw heerlijke bijdrage aan het blog Léonine. Heerlijk geschreven.