zondag 26 januari 2014

AK, Seaworld, Ikea en nog meer, veel meer …

Het was weer een gezellige week die voorbij is gevlogen. Allereerst zijn we zondag bij Ton en Lidy op de koffie geweest in hun nieuwe stek, het is een prachtige villa, je zakt tot je enkels weg in de vloerbedekking. Ze zullen hier vast erg van gaan genieten.

We besloten naar Seaworld te gaan, bij de ingang was het al erg druk. We reden toch het parkeerterrein op en toen we zagen hoe druk het was sloegen we linksaf naar de exit. Leve de jaarkaarten. We begaven ons naar Animal Kingdom en daar was het redelijk rustig en hebben we een paar gezellige uurtjes doorgebracht.

Onze Amerikaanse vrienden hebben op Emerald Island een huis gekocht en dat zal ook worden verhuurd. Anna wilde nog het een en ander aan de inrichting doen en was op zoek naar wat meubilair in antiek winkeltjes. Ik heb haar het concept van Ikea uitgelegd en ja hoor, daar wilde ze wel graag naar toe en vroeg of ik met haar mee wilde gaan. Nou liever niet, maar natuurlijk ben ik met haar meegegaan naar Ikea in Orlando. Het is alsof je in Delft of Barendrecht loopt, precies hetzelfde, de indeling, de artikelen en in het restaurant zelfs de Swedish meatballs. Het is wel leuk om met een first timer Ikea binnen te gaan, Anna keek haar ogen uit en geloofde de prijzen niet, amazing. We hebben er een paar uur doorgebracht en zijn daarna toch nog maar even naar de Mall geweest.

Ray en ik zijn op een koele zonnige middag naar Seaworld gereden, we verheugden ons op Shamu close up, maar helaas net toen we aankwamen was  de sessie afgelopen. Ze hanteren geen vaste ‘show’ tijden in het belang van de dieren. Je hebt geluk of niet en wij dus niet. We hebben even rondgekeken en daarna in de underwater viewing (je moet daarlangs) naar de dieren gekeken, alleen de dames waren aanwezig, dat wisselen ze kennelijk af.

Vrijdag zijn we gevieren weer richting Busch Gardens gereden, dit maal voor het optreden van Chubby Checker. Het was een ijskoude dag en op het parkeerterrein constateerden we al dat het niet zo druk was. Bij guest relations kregen we de felbegeerde oranje kaarten. We zetten flink de pas erin naar het Stanleyville theater. Bij het Smokehouse restaurant hebben we gelunched, we hadden een tafeltje onder de Sheikra, een rollercoaster. De muzikale begeleiding werd verzorgd door de jeugd in de rollercoaster. Op dat punt maakt de Sheikra een flinke duikeling en het gegil is dan oorverdovend. Wat een plezier hebben ze. We vroegen ons af of we zelf ook nog een ritje zouden gaan maken, we besloten het niet te doen en settelden voor Chubby Checker.

We konden meteen het theater in, helaas was het niet vol, dat is altijd sneu voor de artiest. Om 1 uur sharp ‘sprong’ de master het podium op en barstte los met een bekende song om de sfeer er in te brengen. Ik keek naar de goede man, keek nog eens en moest toch zo mijn best doen om mijn gezicht in de plooi te houden en niet in brullen uit te barsten. Chubby was gekleed in zo’n strakke broek dat je ogen eigenlijk maar naar een punt worden getrokken, maar dat wou ik helemaal niet. Hier stond een 72 jarige man in een korset, met een pruikje en een afschuwelijk strakke broek. Marja suggereerde dat hier misschien de ‘sokkentruck’ was toegepast, helaas, we konden zien dat dat niet zo was. Mevrouw Rina Checker-Lodders heeft zich in ieder geval niet hoeven te behelpen. Persoonlijk zie ik toch liever de frisse, vrolijke Peter Noone en Hermans Hermits.

Chubby zette een professionele show neer, raakte wat buiten adem en liet het publiek op het toneel komen. De dames gierden het uit en vielen in katzwijm toen hij met zijn dunne billetjes schudde. Je begrijpt, een tweede show was niet aan ons besteed. .

We verlieten het park en hebben een paar nuttige uurtjes in de Westshore mall in Tampa doorgebracht. We hebben wel erg veel plezier gehad!

Komende week treedt Glenn Millers Orchestra op, nee, die laten we aan ons voorbij gaan.

Fijne zondag!

11 opmerkingen:

Teleton zei

Je hebt je weer beestachtig goed vermaakt deze week! En lachen hè om die ouwe sok van Chubby....

Hannie zei

Tja, Chubby is niet zo losjes meer als vroeger. Misschien is het korset daar ook debet aan.
En dan moet je ook nog naar Ikea in je vakantie. Pff, dat vind ik toch zo'n rot winkel.
Have Fun!

kimmie zei

heerlijk weekje zeg en wat een lol heb je dan met zon broek.. ach ja als je maar geniet

Anoniem zei

Ik had graag jouw gezicht willen zien terwijl je ijverig je best deed om het in de plooi te houden daar bij Chubby. Maar jullie hebben je gelukkig toch goed (leed)vermaakt. Ga lekker door met genieten. Ik geniet nog steeds met jullie mee.

Renee zei

Oef, ik ben blij dat ik Chubby niet heb gezien, not a pretty sight I imagine!!

Als jullie vrienden een website of link naar hun Emerald Island huis hebben, dan laat je het ons maar weten, we gaan daar volgende maand al kijken, want het is voor ons een hele goede optie voor een lang verblijf.

Blijf genieten!!

Marja en Tony zei

Ik zou ook snel buiten adem zijn als ik een korset en zo'n strakke broek zou dragen...dat snijd toch de bloedtoevoer af lijkt me Hahaha
Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk was om je ogen ervan af te houden...had er graag bij geweest en weet zeker dat je je gezicht dan niet meer in de plooi had kunnen houden :)

Saskia zei

Hahaha en daar is Little Sis weer, ik was net dat beeld kwijt na het lezen van het weekbericht van Ton!! Dus bedankt Sonja.....
Ik kan me voorstellen dat jullie lol gehad hebben hoor!!
Ennuh IKEA in je vakantie....dat is normaal al een straf hahahaha
Have Fun!!

De Moolenschotjes zei

Zo deze week is ook weer omgevlogen..
Maar weer leuke dingen gedaan en zelfs geshopt in de ikea lachen...

H(EL)EEN zei

Nou mijn ogen werden ook steeds naar 1 punt getrokken. Tja je moet kijken toch?

Any way weer een weekje heerlijk besteed.

Rick, Sunshine State zei

Weer en superweek voorbij, jullie vermaken je uitstekend :-)

Zelf Ikea bezocht... het moet niet gekker worden.

Anita zei

Dat is nog eens fijn vrienden die een huis gekocht hebben in Florida, altijd handig :)
Heerlijke week hebben jullie achter de rug en ik kan goed begrijpen dat jullie niet in the mood zijn voor Glenn Miller, haha.