zondag 9 mei 2010

Nog 5 dagen te gaan

Een koude, grijze zondagmiddag in Den Haag, uit het raam zie ik in winterjassen gestoken jonge ouders met kleine kinderen de eendjes voeren. Die eendjes krijgen zoveel brood dat ze bijna zinken, ze zijn dik, vadsig en heel brutaal, ze waggelen over de weg en belagen argeloze voorbijgangers bedelend om voedsel. Eigenlijk treurig, een eend in de vrije natuur wordt gemiddeld 29 jaar, die in een park of sloot ca. 1,5 jaar, ze sterven voortijdig aan vitaminegebrek. Dit is te wijten aan de eenzijdige brood voeding dat met alle goede bedoelingen zo royaal wordt gegeven, maar hen uiteindelijk voortijdig fataal wordt.

Maar er is een mooi vooruitzicht, als de vulkaan met die onuitspreekbare naam Eyjafjallajokull geen roet in het eten gooit vertrekken we vrijdag de 14e richting Florida.

Vulkaan

Op dit moment is het vliegverkeer over de Atlantische oceaan verstoord, er wordt omgevlogen, de vlucht naar Washington duurt op dit nu 2 uur langer. Dit heeft weer gevolgen voor het halen van je overstap, we wachten het maar af.

De auto is inmiddels gehuurd bij Dollar via onze oosterburen, ik ben in het bezit van de Dollar express card en die wil ik gebruiken, het scheelt in ieder geval tijd aan de balie, alle gegevens zijn bekend en de creditcard is niet nodig.

We gaan in ieder geval 2 dagen naar Miami maar we wachten met het boeken van een hotel. Op de dagen die we gepland hadden blijkt het te gaan regenen. Het is me overigens een raadsel hoe ze dat 2 weken van te voren kunnen voorspellen maar goed, we boeken wel vanuit Orlando, er is in ieder geval plaats genoeg.

Het is al weken schitterend weer in Florida, zon, zon en nog eens zon en hoge temperaturen. Op dit moment zijn veel Nederlanders in Florida voor de meivakantie en ik lees in hun verslagen alleen maar goede berichten over het weer.  De vooruitzichten voor Orlando blijven goed. We willen ook een dag naar Daytona beach, je kunt daar met je auto het strand op, beetje cruisen en dan naast je auto zonnen.

 Daytona beach

De eerste keer dat we in Amerika waren kregen we een rode Cadillac Seville mee, een enorme bak.

Cadillac Seville

Wij gingen het strand op, je moest toen ik meen een kwartje of een dollar betalen. We reden langzaam door het zand en na een paar minuten beng…. tot zijn assen in het zand, niet voor- of achteruit. We zijn uiteindelijk door een tow truck eruit getrokken en kregen het advies de versnelling te gebruiken, we waren nl. in zijn automatische drive het strand op gereden en dat ging niet. Anyway, we gaan in de rebound de komende vakantie. Afgelopen vrijdag ontving ik weer het mailtje van United of ik er toch wel aan dacht dat volgende week een vlucht gepland stond,  “Prepare for your upcoming United flight on Fri, May 14”,

Beste mr. United, aan ons zal het niet liggen, Léonine en ik zullen er ruim op tijd zijn, you too?

United - 777

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Son, heerlijk hè, 't is bijna weer zover ... En die aswolk, staat niet in vergelijking met eerdere 'perikelen'. We gaan gewoon en komen hooguit iets later aan in heerlijke temperaturen.'k Heb er enorm veel zin in! En Miami ... dat komt goed!
Liefs, Léonine

Rick, Sunshine State zei

Dag Sonja en Léonine,

Dat is nu weer eens een heerlijk vooruitzicht. Hopelijk is weinig hinder van de aswolk en kunnen jullie echt genieten van een top vakantie.

Op het moment dat ik dit schrijf is het nog maar 4 dagen. Wat vliegt de tijd zeg, we zullen jullie stik jaloers volgen hoor.

Groetjes Rick en Mandy !!

Teleton zei

O, o, even de slechtnieuwsshow: ik zag op de tv dat grote stukken strand op dit moment te mul zijn om ter berijden en daardoor zijn afgesloten.....Een slimme meid is goed voorbereid, dus je kunt misschien het best zelf even googelen waar dat zich allemaal afspeelt. Jullie vinden vast wel een mooi plekje maar pas wel op; zodra je van de verharde weg gaat, houden alle verzekeringen ook op!'t Is maar een weet....

Anoniem zei

Hoi Sonja en Léonine,
Je nieuwe weblog ziet er prima uit, staat inmiddels bij mijn favarieten. Ik kijk er naar uit om jullie te volgen.Ik heb na een goede week Nederland al heimwee... Geniet ervan we will keep in touch !
groeten Ina en Arjan

Michael K.J. van Dijk zei

Fijne reis gewenst morgen!
groet Michael.

de Schipkes( eigenlijk van 't Schip haha) zei

Hey meiden ga jullie ook volgen.
Alvast een hele fijne reis en hopen dat alles een beetje op schema ligt

groetjes Lea